Finance Accountant till Fractal Design

Finance Accountant till Fractal Design

Arbetsbeskrivning

Till Fractal Design söker vi dig som är nyfiken, driven och engagerad till rollen som Finance Accountant. Rollen passar dig som har arbetat som ekonomiassistent i ett par år men är redo att ta nästa steg i din karriär. Här får du möjlighet att utvecklas tillsammans med ett spännande bolag - missa inte den chansen!

Till att börja med kommer du att bli anställd som konsult via SJR och efter sex månader är ambitionen att anställningen går över till Fractal Design. Vi söker dig som kan börja så snart som möjligt, men självklart är det viktigt att vi hittar rätt person för rollen så vänta inte med att skicka in din ansökan. Fractal Design har sitt kontor i trevliga lokaler i Högsbo men självklart kan du arbeta hemifrån ett par dagar i veckan om du önskar.

Om tjänsten
Då företaget är börsnoterat kommer du att arbeta i en miljö med en stor framåtanda och driv. Du blir en del av ett prestigelöst team om fem personer som samarbetar väl och pushar varandra framåt. I din roll som Finance Accountant kommer du att ansvara för kund- och leverantörsreskontra samt en del bokslutsarbete. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
- Hantering av kund- och leverantörsreskontra
- In- och utbetalningar
- Bokningar och påminnelser av kundfakturor
- Interna och externa kontakter med såväl kunder som leverantörer
- Avstämningar vid bokslut

Vem söker vi?
Till den här tjänsten söker vi dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ett par års erfarenhet från en roll som ekonomiassistent. Vi ser gärna att du har jobbat i ett internationellt bolag tidigare där du visat prov på god prioriteringsförmåga och är van vid tighta deadlines. Koncernspråket på Fractal Design är engelska vilket betyder att du behöver känna dig trygg i språket både muntligt och skriftligt, men även goda kunskaper i svenska är ett krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är driven, ambitiös och lösningsorienterad med en stor vilja och intresse att lära. Du trivs att arbeta i team och bidrar till ett gott samarbete och en god stämning på arbetsplatsen.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 18e november.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2022
  • Ansök senast: 18 november 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


1 november 2024

1 november 2024

Redovisningsekonom kort uppdrag 3 månader

Redovisningsekonom kort uppdrag 3 månader

1 november 2024

1 november 2024