Finance and Backoffice Officer till kund i Borås

Finance and Backoffice Officer till kund i Borås

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren ekonom som söker en ny utmaning på ett mindre, välmående internationellt företag? Här kommer du att ha en nyckelroll som ekonom med en controllerfunktion. Du kommer att arbeta nära VD:n men också agera supportfunktion för kunderna.
 
Om tjänsten
I rollen som Finance and Backoffice Officer kommer du att ha en varierad och bred roll. Du kommer att assistera med förberedelser inför budget, hantera register och kvitton samt att stämma av dagliga, månadsvisa och årliga transaktioner och bokslut. Vidare kommer du att vara ansvarig för att upprätta balans- och årsbokslut, hantera löner, semestrar, pensioner, försäkringar och andra administrativa uppgifter. Att behandla beställningar och fakturor, ordna försändelser och tulldeklarationer samt hantera olika typer av inköp kommer också att vara en del av dina ansvarsområden. Med din noggrannhet och organisatoriska skicklighet kommer du att säkerställa att alla ekonomiska och administrativa processer hanteras effektivt och korrekt. I rollen ingår också att agera säljsupport till kunder och hjälpa dem i sina frågor, hantera order och offertförfrågningar via mejl och eget system. Du kommer att arbeta ungefär 65% med ekonomirelaterade uppgifter och resten säljrelaterade, rollerna hör naturligt ihop på den här tjänsten.
  
Din profil
För att trivas och lyckas i rollen som Finance and Backoffice Officer är det av stor vikt att du har en utbildning inom ekonomi samt gedigen kunskap om ekonomiska processer. Till den här tjänsten krävs bred erfarenhet av liknande eller motsvarande arbetsuppgifter.
Med engelska som koncernspråk ställs stor vikt vid att du har goda kunskaper och förmåga att självständigt skriva, läsa och tala på både engelska och svenska.
 
Som person är du ansvarsfull, positiv, trivs med att samarbeta med andra och har god kommunikationsförmåga. Du är analytisk, strukturerad, service minded och har ett starkt kvalitetsfokus i ditt arbete. Vi tror att du är självständig och har initiativförmåga till att bidra och att hitta lösningar till nya uppgifter och situationer som kan uppstå i arbetet.
 
Din ansökan
Låter det intressant? Skicka då in din ansökan direkt. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor och funderingar, kontakta Mirnessa Omerika på telefonnummer 073 - 425 51 09 eller mail mirnessa.omerika@onepartnergroup.se. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar över mejl.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pauline Pettersson

Pauline Pettersson

Piero Gatica

Sara Ernström

Sara Ernström

Fredrik Moberg

Jeanette Hjalmarsson
0729-745500
Eldin Ljutovac

Jeanette Hjalmarsson

Magnus Olausson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2024
  • Ansök senast: 5 mars 2024

Besöksadress

Österängsvägen 3, JÖNKÖPING
None

Postadress

Österängsvägen 3
JÖNKÖPING, 55463

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024