OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Liko är ett världsledande medicintekniskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför personlyftar, lyftselar och andra tillbehör.Våra produkter används för att lyfta och förflytta rörelsehindrade personer vid äldreboenden, specialskolor, sjukhus och i hem över hela världen.Liko ingår i den internationella medicinteknikkoncernen Hill-Rom som finns i närmare 80 länder och har 6800 medarbetare.Vid vårt huvudkontor i Alvik utanför Luleå, som är ett globalt kunskapscenter för lyft och förflyttning av patienter, är vi närmare 130 medarbetare.Läs mer på www.liko.se Vi söker en Finance and Commercial Operations Manager med ansvar för finansiella frågor och orderadministration för tillverknings- och exportverksamheten vid Liko i Alvik samt för service och försäljningsverksamheten i Norden.Ditt huvudansvar blir att stödja verksamhetens chefer med finansiella rapporter och analyser för att möta eller överträffa de finansiella målen och öka organisationens effektivitet.Du kommer att leda arbetet med finansiell planering och prognoser, arbeta med nyckeltal, avvikelser och föreslå och utveckla strategier för förbättring.I ditt ansvar ingår också investeringsanalyser.Som ansvarig för orderadministration förväntas du ytterligare utveckla våra processer inom försäljning och service genom effektiv kundtjänst och ökad kundtillfredsställelse.Du ansvarar för rapportering av försäljningsresultat och har regelbunden kontakt med redovisningsgruppen.Liko AB ingår i Hill-Roms Internationella Division och du är direkt underställd Hill-Roms Internationella finansdirektör.Du kommer att leda en grupp med kompetenta medarbetare.Du kommer att ingå i ledningsgruppen i Alvik och också delta i Internationella divisionens finansiella ledningsgrupp.Du är civilekonom, gärna med en Master och har erfarenhet från finansiellt arbete.Du har flera års erfarenhet av ledarskap inom finansområdet.Det är också en fördel om du har arbetat internationellt, gärna i ett amerikanskt företag.Du talar och skriver svenska och engelska flytande.Erfarenhet av affärssystem, gärna JDE, är en fördel.Som person är du analytisk, nyfiken och drivs av en vilja att förbättra.Du har mycket god kommunikationsförmåga.Ditt ledarskap är stödjande och positivt.Du trivs lika bra med att jobba självständigt som att ingå i ett team.Din skriftliga ansökan vill vi ha senast den 11 maj 2009.
Kontaktpersoner på detta företaget
Service Manager Per Axelsson
070-5782011
Personalchef Jonas Jones
0920-474715