OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en person som Finance and Supply Coordinator, ett konsultuppdrag på ca 6 mån. med stora chanser till förlängning eller tillsvidareanställning hos kunden. Rollen är omväxlande och kommer innehålla både enkla och komplexa arbetsuppgifter.
Lagerredovisning har som uppgift att hantera processer och administration för avdelningen Supplys lagerredovisning. Gruppen har nya spännande utmaningar i syfte att implementera och följa upp företagets nya finansieringslösningar gällande lager på depå och raffinaderi. Parallellt hanterar gruppen de dagliga operationella arbetsuppgifterna såsom administrering av in- och utlastningar på depå, inventering, varulånshantering, rapportering, fakturering etc.
Ditt ansvarsområde:
Det kommer vara många arbetsuppgifter som ska göras, både relativt enkla och sådana som kräver ganska mycket erfarenhet, egna initiativ, strukturering och problemlösning för att skapa en smart och effektiv administration.
I din roll på kundens supply- och finansavdelning kommer du huvudsakligen att hjälpa till med befintliga processer som ett stöd för att möta gemensamma deadlines till en tillräckligt god kvalitet. Det kan röra sig om inventering, fakturering, varulånsbalanser och rapportering. Du kommer vid sidan av detta också få ansvara för att strukturera upp data och komplexa grundprocesser som leder fram till interna och externa rapporter som t.ex. hållbarhetsdata. Du kommer också att få hjälpa till med mycket andra varierande uppgifter inom lagerredovisning då det stundtals kommer vara snäva deadlines för att möte både operationella och finansiella deadlines.
Huvudsaklig målsättning är att säkerställa att man tillsammans i gruppen har kontroll över korrekta lagervolymer samt att man fakturerar och köper tillbaka rätt volymer inom rätt tidsperioder.
Du som person:´
Noggrann och gillar att leverera snabbt med hög kvalitet. Positiv, flexibel och tar egna initiativ på ett strukturerat vis. Mycket självständigt arbete där du driver frågor och utmaningar initialt inom gruppen, men även i förlängningen mot samarbetspartners eller myndigheter.
Du gillar att förstå dig på och analysera komplexa processer samt kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra mot gemensamma mål och är då inte rädd att hugga tag i återkommande arbetsuppgifter som måste lösas.
Du bör ha minst 3-5 års erfarenhet av administrativt arbete. Gärna inom både operativa och finansiella området. Ett plus är om du har kunskap inom affärssystemet IBS, men viktigast är att du har viljan att lära dig och ett eget personligt driv.
Utbildningsbakgrund & erfarenheter:
Vi ser gärna att du för denna dynamiska roll har utbildning på högskolenivå. Gärna inom områden som teknik, logistik och/eller ekonomi då denna grupp kommer arbeta inom många gränsområden som innehåller både tekniska, finansiella och komplexa logistiska flöden.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet men med tyngdpunkt på Excel då många sammanställningar kommer kräva god grundläggande Excel-kunskap. Eftersom en del kontakter kommer vara av internationell karaktär krävs också att du har goda kunskaper i engelska.
Ansökan och kontakt: I det här uppdraget samarbetar företaget med Academic Search International. Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan samt bifogar personligt brev och CV. Vi arbetar fortlöpande med urvalet så skicka din ansökan redan idag.
Klicka vidare till ansökningsformulär: http://bit.ly/financeandsupplycoordinator
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreaz Karlsson
08-555 15 724
Rekryteringskonsult Claudia Sovré
08-555 15 715
073-650 31 31
Researcher Ulrika Lind
08-555 15 700