Finance Assistant

Arbetsbeskrivning

Har du en bakgrund inom ekonomi med erfarenhet inom bland annat bokföring och Accounts Payable, och nu söker efter en roll där du får arbeta i tätt samarbete med dina kollegor? Vill du tillhöra ett prestigelöst team som bjuder på både skratt, hög kompetens och vi-känsla? Trivs du i ett arbete som både kräver mycket ansvar men också ger en väldig frihet? Då kan rollen som Finance Assistant på AWA vara något för dig!

Vem är vi?
AWA är ett ledande konsultföretag inom IP (immaterialrätt) med kontor i både Europa och Asien. Våra kunder är innovationsintensiva företag – allt från uppstartsföretag till ägare av världens mest kända varumärken och patentportföljer. Med patentingenjörer, jurister och paralegals finns bred kompetens inom immaterialrättsstrategi och juridiska tjänster inom patent, varumärke och design.

AWA är ett anrikt företag och grundades 1897 i Sverige av Anders Wilhelm Andersson. Idag är vi ett globalt företag med mer än 385 medarbetare på våra 22 kontor runt om i Sverige, Danmark, Norge, Belgien, Schweiz, Nederländerna, Kina och Hong Kong. 

Om tjänsten
Som Finance Assistant kommer du tillhöra Accounts Payable och Financeteamet där du rapporterar till Accounting Manager Karolina Forsland. Du tillsammans med två av kollegorna bildar ett tätt samarbetande arbetsteam där ni tillsammans delar både uppgifter och ansvar för deadlines och leveranskvalitet.  Din roll kommer att innebära en variation av uppgifter, det förekommer både arbete av upprepande karaktär samtidigt som det också innehåller uppgifter som kräver flexibilitet och adhoc hantering.

Exempel på arbetsuppgifter är:

- Hantering av leverantörsfakturor i Readsoft och Palette

- Inlägg av ombudsfakturor i affärssystem

- Bokföring och bokslut

- Diverse kontoavstämningar

- Manuella och elektroniska utbetalningar

- Återrapportering kring betalning

 Tjänsten är på heltid och utgår ifrån AWAs huvudkontor i centrala Malmö.

Önskad tillsättning är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid.

Vem är du?
Vi söker dig med några års erfarenhet och med goda kunskaper inom bokföring och bokslut, hantering av leverantörsfakturering, kontoavstämning samt erfarenhet från AP-processer och rutiner. Kanske har du gått en högskole-/universitesutbildning inom företagsekonomi eller en yrkesutbildning till ekonomiassistent? Eller också har du genom arbetslivet vidareutbildat dig vid sidan om? Oavsett så är det viktiga för oss att du har goda datorkunskaper, vana av att arbeta i Excel och att du har lätt att ta dig an nya system.

Vidare är du flytande i svenska och engelska, och har du ytterligare språkkunskaper i danska är detta extra uppskattat! För oss är det också meriterande om du tidigare arbetat med löneadministration.

För att trivas i rollen ser vi att du är en strukturerad och organiserad person med en hög ansvarskänsla för dina uppgifter och som gärna kommer med initiativ kring hur man kan förbättra dessa finansiella processer. Du samarbetar effektivt med andra och uppskattar en arbetsmiljö där man delar med sig av kunskaper, erfarenheter och information samt stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål. Vi tror också att du är prestigelös och öppen i din approach, med specialistkompetens och sakkunskap inom det finansiella området och drivs samtidigt av kontinuerlig utveckling i din yrkesroll.

Vi på AWA har en värdegrund som bygger på passion, öppenhet och mod – vilken vi hoppas du delar med oss!

Vårt erbjudande
Våra medarbetare är värdefulla för oss och det är viktigt för oss att alla får ta ansvar och dela sina idéer tidigt. Det är en platt organisation med högt i tak och hos oss får du vara med och påverka och bidra till bolagets fortsatta utveckling! Dina kvalificerade och dedikerade kollegor kommer att stödja dig och utmana dig till att trivas och utvecklas. Vårt mål är att vara en attraktiv arbetsgivare, och därför investerar vi i dig från dag 1 med bland annat utbildning, nätverkande, träning och sociala sammankomster.

Våra kontor har certifierats som ett ”Great Place to Work” vilket är baserat på medarbetarundersökningar och omfattande granskning av medarbetarnas erfarenhet av förtroende och stolthet på arbetsplatsen.

Utöver intressanta arbetsuppgifter och en trevlig arbetsmiljö får du också möjligheten att bli aktieägare i företaget, oavsett din yrkesroll. Detta då AWA ägs till 100% av sina anställda och mer än hälften väljer att investera eller inneha aktier i koncernen. Detta återspeglar vårt personliga och långsiktiga engagemang för både företaget och våra kunder. 

Vill du veta mer?
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Karolina Forsland – Accounting Manager, på karolina.forsland@awa.com

För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att vända dig till Jessica Nilsson - Talent Acquisition Specialist, på jessica.nilsson@awa.com

Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med ditt CV och personliga brev så snart som möjligt, dock senast den 18/9.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AWA Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

14 november 2024

14 november 2024