OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Office Recycling ♻️
Office Recycling är Sveriges grönaste återvinningsföretag. Vår kärnverksamhet bygger på att hjälpa företag och kontor med deras återvinning. Vi hämtar alla typer av material och hjälper våra kunder löpande med att optimera sina lösningar i syfte att öka sina återvinningsgrader. För en grönare värld, helt enkelt!
Vår vision är att hela Stockholm ska bryta sitt beroende av tunga dieseltransportera och att varenda kontor, fastighet och verksamhet ska anlita fossilfria transporter för att neutralisera sin miljöpåverkan.
Vår ekonomiavdelning är under tillväxt och det befintliga teamet bestående av CFO, Accountant och Finance Assistant ska växa med en Senior Accountant samt Controller. Teamet står inför en spännande fas och vi söker personer som vill vara med och bygga vår ekonomifunktion.
Om rollen ⚡️
I rollen som Finance Assistant / Ekonomiassistent kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att ge stöd inom ekonomiavdelningen genom att hantera grundläggande bokföringsuppgifter och administrativa uppgifter. Du kommer bidrar till att säkerställa att finansiella transaktioner och register hålls uppdaterade och korrekta.
I ditt dagliga arbete kommer du att arbeta med:
-
Fakturahantering: Hantering av kund- och leverantörsfakturor, inklusive inmatning i affärssystemet.
-
Kund- och leverantörsreskontra: Hanterar och följer upp kund- och leverantörsreskontran.
-
Banktransaktioner: Bokför och hanterar dagliga banktransaktioner.
-
Stöd vid periodbokslut: Assisterar vid periodbokslut med förberedande och enklare avstämningsarbeten.
-
Kundservice: Sköter inkommande ärenden från kunder samt internt.
-
Övriga uppgifter: Diverse ad hoc-uppgifter och administrativa arbetsuppgifter som delegerats. Exempel på administrativa arbetsuppgifter är kontorsadministration innefattande posthantering och scanning.
Du kommer att rapportera till vår CFO, Fredrik Jahn.
Om dig 🧑💻
Vi söker dig som har:
- Relevant universitetsutbildning eller relevant arbetslivserfarenhet, exempelvis från rollen som ekonomiassistent.
- Goda kunskaper i Officepaketet (Excel, Word och Outlook).
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftliga som muntliga.
- Meriterande med kunskaper i Fortnox.
- Meriterande med kunskaper i Microsoft Business Central.
Som person är du noggrann med en känsla för struktur. Då bolaget är i en föränderlig fas tror vi att en person med ett flexibelt förhållningssätt kommer att trivas. Som en följd av att vi växer ser vi även över våra system och hoppas att du tycker att det är kul att sätta dig in i nya system.
Vad vi erbjuder dig
- Kollektivavtal 🤝
- En arbetsplats att utvecklas på, i ett bolag som är i en spännande fas 🚀
-
Här (https://karriar.officerecycling.se/) hittar du mer information om våra förmåner samt medarbetarporträtt där du kan läsa mer om hur det är att jobba på Office Recycling ♻️
Känns det här som något för dig?
Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi gör löpande urval och tillsätter tjänsten omgående, enligt överenskommelse. Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk och kulturell mångfald.
Innan du kan bli aktuell för anställning måste du genomgå en bakgrundskontroll. Office Recycling har nolltolerans mot alkohol och droger.
Kontaktpersoner på detta företaget
Vidar Pudja
+46725889985
Johan Olsson
+46736693061
Kristina Sollerman
0708382350
Emanuel Tanno
0762143413
Malin Rylander
0739917895
Vidar Pudja
+46725889985