OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad, självgående och ansvarstagande person som vill utvecklas inom ekonomi? Vill du vara en del av ett branschledande företag i stark tillväxt, med stort fokus på innovation, hållbarhet och med en entreprenöriell företagskultur? Då borde du se hit!
Nu söker vi en ny stjärna till Synsams Finance-avdelning Accounts Receivable. Du välkomnas till ett härligt team på 10 personer som arbetar på nordisk nivå med kvalité och framåtanda. Rollen är ett föräldravikariat på ett år med stor chans till förlängning. Du kommer att rapportera till Head of Accounts Receivable, Frida Landell.
Du erbjuds arbete i en dynamisk och spännande miljö med möjlighet att utveckla och vara ett viktigt stöd i redovisningsarbetet och för dina kollegor. Din arbetsplats är på Synsams huvudkontor i nyrenoverade lokaler vid St. Eriksplan i Stockholm.
Om rollen
I rollen kommer du vara delaktig i det löpande arbetet på ekonomiavdelningen med ansvar för underhåll och löpande bokföring av kundreskontra. Rollen innebär även ansvar för särskilt viktiga utbetalningar och även balanskontoavstämningar i samband med månadsbokslut. I mån av tid uppmuntras arbete med automatisering och effektivisering av processer, vilket är en viktig del av avdelningens utveckling framåt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara följande:
- Avstämningar och löpande bokföring av kundreskontra
- Ansvar för särskilt viktiga utbetalningar till myndigheter och utbetalning av löner
- Månadsbokslutsarbete i form av balanskontoavstämningar
- Administrativa arbetsuppgifter i samband med nyöppning/flytt av butiker
- Aktivt delta i utvecklingen av avdelningens rutiner och arbetssätt
Profil
Vi tror att du som söker är engagerad, prestigelös och ödmjuk. Du vill lära dig mer om redovisning och ekonomiprocesser, denna roll passar bra för dig som är nyutexaminerad och vill komma ut i arbetslivet alternativt har hunnit jobba något år inom ekonomi.
Som person är du noggrann, flexibel och har lätt för att samarbeta. Du har hög planerings-och prioriteringsförmåga och kan på ett strukturerat sätt hantera flera bollar i luften samtidigt.
- Prestigelös och flexibel inställning
- Du är noggrann och säkerställer att varje in-och utbetalning blir korrekt bokförda och hanterade
- Trivs med att arbeta i högt tempo och mot deadlines
- Positiv, kommunikativ och serviceinriktad
- Du kommer med förslag på lösningar snarare än presenterar problem
- Du trivs i en familjär miljö där man ställer upp för varandra
- Du har någon form av ekonomisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Mer om tjänsten
- Heltid
- Föräldravikariat 1 år med chans till förlängning
- Start början/mitten av januari 2024
- Synsam Groups huvudkontor ligger på Sankt Eriksgatan på Kungsholmen, Stockholm
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt - intervjuer pågår löpande och annonsen kan tas bort innan sista datum för ansökning så vi ser gärna att du söker så fort som möjligt om du är intresserad.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Synsam
Synsam är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och hållbart Lifestyleerbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4000 medarbetare, en omsättning på cirka 5 miljarder kr (rullande 12 månader till september 2022) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Recycling Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). Synsam korades för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2022 och blev nyligen utsett till "Sveriges bästa retailbolag 2022" i Market Awards.
www.synsamgroup.com