OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ryska Posten Bemanning söker för vår kunds räkning en Finance Assistant som vill vara en del av deras framgång. Tjänsten är på heltid med omgående start.
Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett expansivt bolag inom retail med kontor över hela världen. Nu söker de en ny medarbetare till deras centralt belägna Stockholmskontor.
I rollen som Finance Assistant kommer du assistera ekonomiavdelningen med varierande uppgifter relaterade till den månatliga stängningen av de juridiska enheterna för att säkerställa att det fungerar så smidigt och korrekt som möjligt.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Ryska Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer bli anställd av oss på Ryska Posten Bemanning och sedan bli uthyrd som konsult.
Arbetsuppgifter
Som Finance Assistant kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:
- Arbeta kontinuerligt enligt det månatliga stängningsschemat och uppfylla fastställda deadlines
- Följa upp den dagliga koncernförsäljningen mellan butikerna
- Vara ansvarig för e-post oh skicka fakturor till fakturahanteringsprogrammen Readsoft och Exflow
- Matcha köpfakturor för inköpsorder och mottagna artiklar
- Se till att köpfakturor är godkända och skickas till leverantörsbok
- Följa upp och förena mottagna artiklar som inte fakturerats
- Löpande kontakt med leverantörer
- Intern kvalitetskontroll av momsposteringar och huvudboksposter för köpkonton
- Agera back-up till deras juniora accountant och assistera med betalningar och avstämningar av banktransaktionerna
VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom redovisning
- Har tidigare erfarenheter av grundläggande bokföring såsom kontoplan och förståelse för klassificering av konton, debet & kredit samt arbetsflödet för AP, AR och bankbok
- Har kunskap kring avstämningar av balansräkningar samt förståelse för momshantering
- Har grundläggande kunskaper i Excel
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Meriterande med kunskaper från Microsoft Dynamics NAV/Business Central/Exflow
Vi söker dig som är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är prestigelös och har ett stort intresse för retailbranschen.
ÖVRIG INFORMATION
- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Sandra Bäckman
Marlen Plånborg
Matilda Örtenmark Nilsson
Svante Larsson
Rakel Lilja
Matilda Dahlin
Gabriela Montenegro
08 518 072 04
Emma Unger
Oscar Almgren
Gabriela Montenegro
08 518 072 04