OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av något stort och hamna hos en arbetsgivare där du verkligen får arbeta med något meningsfullt? Just nu söker vi en kvalitetsinriktad person som gillar att arbeta i ett högt tempo. Vill du arbeta för en arbetsgivare där det finns oändligt med utvecklingsmöjligheter samt får arbeta i en internationell miljö? Sök rollen idag!
Om rollen
Vi söker nu en Finance Assistant som kommer att vara en central del av ekonomifunktionen och utföra olika redovisningsuppgifter. Denna inkluderar hantering av kund- och leverantörsreskontra, fakturamatchning och deltagande i månads- och årsbokslut. Rollen innebär också att utföra andra ad hoc-uppgifter som är vanligt förekommande inom området. Detta kommer att utföras tillsammans med Finance Manager vilket innebär att ni kommer att ha ett väldigt nära samarbete, vilket förutsätter att du trivs med att arbeta i team, men även självständigt. Det finns mycket goda utvecklingsmöjligheter i rollen och inom bolaget som helhet - endast du sätter gräns för hur långt du är villig att gå! Vidare bör du trivas att arbeta i en internationell arbetsmiljö och använda engelska som kommunikation då det förekommer olika nationaliteter och språk bland de anställda på Stockholmskontoret.
Är detta du?
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har ekonomiutbildning från yrkeshögskola alternativt universitet/högskola. Du har cirka 2-3 års erfarenhet från en roll som ekonomiassistent eller liknande. Har du erfarenhet från att ha arbetat i en internationell miljö är det meriterande men inget krav. Vidare är du flytande i både svenska och engelska, tal och skrift. Har du erfarenhet från att ha arbetat i Visma Business är det ett plus, men inget krav.
Vidare ser vi gärna att du är noggrann i ditt arbete genom att du säkerställer att det du lämnar ifrån dig är korrekt och med god kvalitet. Du är inte rädd för att fråga din chef om hjälp vid behov. Du har god struktur i ditt arbete genom att du planerar och organiserar väl samt kan prioritera olika deadlines. Du trivs i ett högt arbetstempo samtidigt som du drivs av att vidareutvecklas. Du är en riktig lagspelare som gillar att arbeta hårt, men även att ha kul tillsammans med dina kollegor.
Om bolaget
Företaget är en global aktör med över 30 års erfarenhet inom områdena idrott, hälsa och sjukvård. Företaget präglas av mycket kvalificerad personal, innovation samt är experter inom området. Kontoret är beläget i centrala Stockholm i trevliga lokaler med medarbetare som gillar att ha kul både på-och utanför arbetsplatsen.
Talents of Sweden
Vi är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade ekonomer och företag. Att söka denna tjänst genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag och rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp utöver detta specifika uppdrag.
Vid frågor om oss eller tjänsten, kontakta elisabeth.hagman@talentsofsweden.se, alternativt på telefon 070 - 794 79 02. Vi intervjuar löpande så välkommen med din ansökan! Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Ekonompodden – Den självklara podden för dig som ekonom
Ekonomppodden har etablerat sig som Sveriges främsta podd för yrkesgruppen ekonomer där du får lyssna till allt från spännande möjligheter i karriären till självledarskap och personlig utveckling. I podden diskuteras ekonomifunktionens olika roller, utmaningar och möjligheter samt trender inom branschen. Utöver det erbjuder Ekonompodden fördjupningar med intressanta gäster, såsom företagsledare, specialister eller andra framstående personer inom branschen. En utmärkt plattform för dig som vill fortbilda, lära nytt eller inspireras oberoende var du är i karriären. Lyssna på spotify eller apple podcast.
Sökord: ekonomiassistent, finance assistant, redovisningsassistent, visma business.