Finance & HR Manager till Bruckhardt Compression

Finance & HR Manager till Bruckhardt Compression

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med Bruckhardt Compression letar vi efter företagets första Finance & HR Manager i Sverige. Vi söker efter dig som motiveras av en affärsinriktad roll med fokus på att vara delaktig i att förverkliga företagets tillväxtstrategi. Rollen passar dig som tidigare arbetat inom ekonomi med ett brett ansvar inom redovisning eller controlling, och som nu vill vidare och utvecklas i ett internationellt bolag med flera kontaktytor. Låter det intressant? Skicka in din ansökan så berättar vi mer!

OM TJÄNSTEN
Burckhardt Compression är världsledande inom kompressiorssystem och är den enda tillverkaren och tjänsteleverantören som täcker ett komplett utbud av kompressorteknologier och -tjänster. Under 2021 har de även öppnat upp verksamhet i Sverige och söker nu sin nästa Finance och HR Manager som vill vara med på tillväxtresan och utveckla bolaget på den svenska marknaden.

Idag arbetar tre personer i Göteborg men resan har bara börjat. Du kommer få en central roll på kontoret där du blir en viktigt spelare i såväl operativt arbete som strategiskt. På sikt kommer rollen utvecklas då bolaget förväntas både förvärva fler kunder men också fler medarbetare under 2022. Rollen passar dig som drivs av en varierande vardag där du får möjlighet att påverka, inte bara dina arbetsuppgifter och företagets strategier framåt, utan också din arbetstid och flexibilitet för att få ihop vardagspusslet.

Du erbjuds:


* En utvecklande roll i vilken du har många kontaktytor såväl internt som externt
* En arbetsmiljö som präglas av gemenskap, där ni tillsammans sitter i helt nybyggda kontorslokaler i Landvetter
* Att bli del av ett väletablerat och tryggt bolag som är mitt i en spännande utvecklingsfas på den svenska marknaden
* Utmanande och utvecklande arbetsuppgifter inom både ekonomi och HR, där du har möjlighet att vidareutveckla rollen med hjälp av din egna ambition


ARBETSUPPGIFTER
I din roll kommer du axla Managerrollen för den svenska marknaden. Du kommer få vara med och starta upp ekomomiavdelningen samt överta flertalet arbetsuppgifter från en kollega i England. Du kommer exempelvis att:


* Arbeta med utveckling av budget och ekonomiska prognoser.
* Hantera månads- och årsrapporter för att identifiera resultat, trender och finansiella prognoser.
* Driva projekt med avseende på förbättringar av processer och rutiner.
* Arbeta med momsredovisnsing.
* Hantera leverantörs och kundreskontra.


Då företaget har en stark tillväxteresa framför sig kommer du ha stora möjligheter att både utvecklas i din roll och med arbetsuppgifterna framåt.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial ekonomiutbildning ifrån högskola eller universitet.


* Har god finansiell kunskap och flerårig erfarenhet av en liknande roll inom ekonomi sedan tidigare, där du uppvisar en god förståelse för redovisning och ekonomisk analys.
* Vi ser gärna att du har god inblick i affärsjuridik, då svenska skatte- och tullregler är en central del i företaget då de idag arbetar mycket utanför landets gränser. Har du dessutom arbetat med arbetsrätt ser vi det som värdefullt för rollen på sikt.
* Har mycket goda kunskaper inom engelska och svenska då båda språken används kontinuerligt i arbetet.


Meriterande för rollen är om du har:


* Arbetat mot HR-relaterade arbetsuppgifter sedan tidigare.
* Har erfarenhet av arbete mot ett multinationellt företag sedan tidigare.


För den här rollen söker vi dig med stort driv, engagemang och målmedvetenhet. Vi ser positivt på om du har en god kommunikativ förmåga och trivs i en roll med stort ansvar och breda kontaktytor.

Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse.
* Omfattning: Heltid, tillsvidare, provanställning 6 månader.
* Lön: Fast månadslön samt bonus.
* Placering: Landvetter.
* Kontaktuppgifter: Academic Work.


Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.


* Då rekryteringsprocessen sker tillsammans med HR-chef i England ser vi att du skickar in din ansökan på engelska.


INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Burckhardt Compression här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2022
  • Ansök senast: 22 februari 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


31 oktober 2024

Produktionscontroller

Produktionscontroller

30 oktober 2024

Treasury Controller

Treasury Controller

29 oktober 2024