OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Continental Däck Sverige AB tillhör Continental AG som en av världens ledande komponentleverantörer till fordonsindustrin. För närvarande har Continental mer än 193 000 anställda och omsätter ca 38 miljarder euro. På den svenska marknaden ansvarar Continental Däck Sverige AB för marknadsföring och försäljning av Continentalgruppens affärsområden personbilsdäck, last- och bussdäck, industridäck och entreprenaddäck. Genom ett fokus på säkerhet i sina produkter ger Continental sitt bidrag till den svenska nollvisionen som är bilden av en framtid med noll olyckor i trafiken. Vi tror att du som söker vill vara med på denna resa!
Då nuvarande Finance & HR Manager kommer att gå vidare till en ny tjänst inom bolaget söker vi hans efterträdare. Uppdraget innebär övergripande ansvar för affärsstödjande funktioner inom ekonomi och HR. Rollen är starkt affärsinriktad med inriktning på att nå uppsatta mål och förverkliga tillväxtstrategin. Personalansvaret omfattar fem personer i väl fungerande team inom controlling, redovisning och HR-administration.
Du har ett nära samarbete med VD för det svenska bolaget, som är en självständig enhet med lokalt resultatansvar. Genom en aktiv roll i det dynamiska ledningsgruppsarbetet driver du frågor om lönsamhet och affärsmässighet. Ett viktigt ansvarsområde är uppföljning av policies och avtalsfrågor. Inom HR är uppgiften att stödja ledning och den övriga organisationen inom organisations- och kompetensutveckling för tillväxt.
Vi söker dig med mycket god finansiell kunskap och gedigen erfarenhet av ledarroll inom ekonomi med brett ansvar inom redovisning, controlling och HR. Du har en affärsmässig helhetssyn som kopplar ekonomistyrningen till affärsmålen och trivs med att vara involverad i många frågor i verksamheten och affären. Du har akademisk examen inom ekonomi, hög kompetens inom redovisning och ekonomisk analys och god inblick i affärsjuridik, skatt samt arbetsrätt. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning och du har säkert arbetat med större affärssystem och behärskar kvalificerade rapporteringsverktyg.
Ett engagerat och motiverande ledarskap är avgörande och med ett positivt och förtroendeingivande sätt har du lätt för att bygga stabila och långsiktiga relationer. Du uppfattas som en socialt säker person med stor nyfikenhet och framåtanda men arbetar samtidigt metodisk och med prioriteringsförmåga för att fullfölja planer och strategier. Din ledarstil bygger på stark kommunikativ förmåga där du skapar resultat genom att verka genom andra och inspirera till positiva samarbeten. Struktur och handlingskraft kombinerar du med högt engagemang och stark servicekänsla.
Det här är ett tillfälle att få en central roll i ett bolag som befinner sig i ett starkt utvecklingsskede och som har sin bas i Göteborg.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 20 januari via maquire.se, som Continental samarbetar med i denna rekrytering. Om du har frågor, kontakta gärna Anna Åkesson, 0763-38 87 96, anna.akesson@maquire.se.