Finance Manager

Finance Manager

Arbetsbeskrivning

IPEN is a global network forging a healthier world where people and the environment are no longer harmed by the production, use, and disposal of toxic chemicals. Over 600 public interest NGOs in more than 125 countries, largely low- and middle-income nations, comprise IPEN.
FINANCE MANAGER (Heltid, 100%)
Som Finance Manager ansvarar du för IPEN:s löpande ekonomiska arbete. Du gör IPEN:s betalningar och ekonomiska uppföljningar, och ansvarar för finansiell rapportering till våra biståndsgivare och vår Executive Committee. Du ser tillsammans med vår bokföringsfirma till att IPEN:s bokföring är transparent, komplett, och i linje med vad våra biståndsgivare kräver. Du leder också arbetet med IPEN:s bokslut och årliga revisioner, samt arbetar med budget och budgetuppföljning.
En viktig del i arbetet är att vara ett stöd till IPEN:s medlemsorganisationer för att stärka deras kapacitet vad gäller bokföring och ekonomiarbete. Du kommer också ha ett nära samarbete med kollegor på sekretariatet, både i Göteborg och på andra platser i världen. Vi tror därför att du trivs med att arbeta globalt med ett brett spann av organisationer. Du är en bra kommunikatör med intresse av att föra dina kunskaper vidare till andra. Tillsammans med IPEN:s Operations & Finance Director, som du rapporterar till, kommer du att arbeta med att vidareutveckla IPEN:s processer inom ekonomiområdet.
Kompetens och arbetslivserfarenhet:
Relevant utbildning för tjänsten.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att ansvara för löpande ekonomiskt arbete, gärna inom den ideella sektorn.
Erfarenhet av att planera och genomföra bokslut och revision.
Goda kunskaper i Officepaketet och Fortnox eller liknande bokföringsprogram.
Erfarenhet av att arbeta med ekonomisk rapportering i olika valutor är meriterande.
Analytisk och noggrann med god förmåga att självständigt planera och genomföra sitt arbete.
God kommunikations- och samarbetsförmåga.
Mycket goda kunskaper i engelska. Kunskaper i andra FN-språk är meriterande.
Erfarenhet av utvecklingssamarbete, gärna med fokus på utvecklingsländer, är meriterande.

Tjänst: fast anställning med start snarast. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. IPEN är medlem i Arbetsgivaralliansen. Din tjänst är placerad på sekretariatet i Göteborg, med möjlighet att arbeta delar av din arbetstid hemifrån.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta IPEN:s Operations & Finance Director, Maria Ekström Johansson: 031- 753 7479 eller mariajohansson@ipen.org.
Ansökan: Vi gör löpande urval för intervjuer fram till sista ansökningsdag, 25 maj 2023. Eftersom IPEN:s arbetsspråk är engelska önskar vi få din ansökan på engelska. Du är varmt välkommen med din ansökan till: recruitment@ipen.org
Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med denna rekrytering.
Om IPEN: IPEN (www.ipen.org) grundades 1998 och är registrerad som en svensk ideell förening. IPEN:s medlemmar stödjs av ett sekretariat med fem anställda i Göteborg och nio anställda baserade i bland annat USA, Filippinerna och Australien. Vi finansieras av svenska och internationella biståndsgivare, däribland Sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Norrfjärd
0761 801005

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IPEN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2023
  • Ansök senast: 25 maj 2023

Besöksadress

BOX 7256
None

Postadress

BOX 7256
Göteborg, 40235

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024