FINANCE MANAGER NORDICS PÅ DELTID TILL IVOCLAR

FINANCE MANAGER NORDICS PÅ DELTID TILL IVOCLAR

Arbetsbeskrivning

Har du flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning, analysarbete samt rapportering och trivs i en koordinerande ansvarsroll? Vi söker nu en Finance Manager Nordics till Ivoclar - ett innovativt och dynamiskt bolag som utvecklar dentalprodukter.

Om företaget
Ivoclar är ett familjeföretag som grundades 1923. Idag har de vuxit till ett av världens ledande dentalföretag. Affärsidén är i grunden enkel – att erbjuda integrerade lösningar och smarta system som bidrar till att förbättra munhälsan över hela världen – att få människor att le. I sitt arbete stödjer de tandläkare, tandtekniker och tandhygienister att uppfylla ett gemensamt syfte: att se till att människor har bästa möjliga munhälsa och livskvalitet, idag och i framtiden.

Koncernens huvudkontor ligger i Lichtenstein. Din utgångspunkt kommer att vara det svenska kontoret som är beläget i Solna. Du välkomnas till ett varmt och familjärt bolag som värnar mycket om sina medarbetare på alla nivåer. Med ömsesidig respekt för varandra, engagemang i alla led, stolthet över produkten och inte minst ett varmt leende har Ivoclar skapat en företagskultur som verkligen utmärker sig.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Finance Manager Nordics kommer du att ha ansvar för redovisningen för Sverige, Norge och Danmark samt rapporteringen för samtliga nordiska länder. Du kommer att ha nära samarbete med den globala finansavdelningen i Tyskland och rapportera till Managing Director Nordics.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
• Avstämningar
• Momsrapportering
• Skattedeklarationer
• Månads- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Transfer Pricing
• Rapportering av intrastat
• Konsolidering
• Sammanställa redovisningen för de nordiska länderna
• Rapportering och uppföljning av månadens resultat
• Analyser av resultat
• Riskhantering


Din profil
Till rollen som Finance Manager Nordics hos Ivoclar söker vi dig som har 5-10 års erfarenhet av en liknande position och trivs i en operativ ansvarsroll. Dina personliga egenskaper kommer att vara en viktig del av din framgångsfaktor. Vi söker en ansvarstagande, flexibel och framåt person som har en mycket god samarbetsförmåga. Även din kommunikativa förmåga är viktig i rollen då du kommer att ha många kontaktytor inom den nordiska enheten och koncernen.

Är du en driven, utåtriktad och positiv person som kan arbeta prestigelöst och har ett strukturerat arbetssätt samt trivs i en organisation med högt i tak? Då är du den person vi söker!


Framgångsfaktorer
• 5-10 års erfarenhet av kvalificerad redovisning och rapportering
• Kommunikativ, driven och strukturerad
• Tidigare erfarenhet av IFRS 16 är särskilt meriterande
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift, engelska är koncernspråk
• Tidigare erfarenhet av SAP är meriterande


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Deltid, 50-70%
PLACERING: Solna, Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-10-27

Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat har hand om rekryteringsprocessen men där du blir direkt anställd hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella på telefonnummer 073-311 68 62.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2024
  • Ansök senast: 28 oktober 2024

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024