OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ruukki Construction erbjuder ett brett sortiment av hållbara produkter och tjänster. Våra kunder är byggentreprenörer, fastighetsutvecklare, byggherrar, arkitekter och konsulter. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för att hjälpa våra kunder - vare sig de bygger stort och komplicerat eller litet och enkelt.
Ruukki Construction är ett internationellt bolag med ca 1 800 anställda. Jämförbar nettoförsäljning under 2018 var 595 meur. Företaget är ett dotterbolag till SSAB som är ett nordiskt och USA-baserat stålföretag med verksamhet i över 50 länder. Bolagets aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm och Helsinki. Läs mer om företaget på www.ruukki.com
Den här rollen innebär ansvar för ekonomistyrning och en aktiv roll i ledningsgruppen när det gäller affärsinriktad rapportering och controlling med fokus på tillväxt och lönsamhet för anläggningen i Anderslöv med 70 personer, varav 15 är tjänstemän. Fokus på effektivisering och utveckling har gett goda resultat och skapar förutsättningar för framtiden i en positiv kultur.
Du har ett tätt samarbete med Global business services inom Ruukki och kollegor på andra enheter samt på huvudkontoret. Du rapporterar till Finance Director Building Components som arbetat i Ruukki i 15 år och är baserad i Prag och lokalt är du ett bollplank till platschef/Unit Manager. I ledningsgruppen arbetar du även tillsammans med Supply Chain Manager, Kvalitetschef, HR-ansvarig samt två säljare.
Uppgifter och ansvar:
• Rapportering till koncernen, prognos och budget
• Intern uppföljning, analys av lagervärde, kostnader, pris, marginaler
• Förbättringsarbete i processer och rutiner, proaktivt utmana organisationen
• Systemstöd, utveckling av rapporter
• Årsredovisning, skatt och deklaration
• Bolagsfrågor, attestordning
Vi söker dig som har civilekonomexamen och ca 4 års erfarenhet av operativt arbete inom controlling och/eller revision. Du har mycket goda kunskaper inom redovisningsprinciper, skattefrågor och juridisk förståelse. Du har kvalificerade kunskaper i Excel, integrerade affärssystem (helst SAP) samt övrigt IT-stöd och behärskar engelska (koncernspråk) i tal och skrift.
Som person har du starkt driv och ansvarskänsla och skapar förtroende genom god kommunikation på alla nivåer. Du ser lösningar och möjligheter och är en nyfiken problemlösare med intresse för utveckling. Jobbet kräver balans mellan detaljer och operativt arbete likaväl som att förmedla helhetsbilden och se framåt. Du är en prestigelös lagspelare som skapar värde tillsammans med andra men har också personlig integritet.
Det här är ett utvecklande jobb för dig som vill ta ett nästa steg till ett självständigt ledningsjobb i ett framgångsrikt företag som är både lokalt och internationellt.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på maquire.se senast den 11 januari. Vid frågor kontakta Anna Åkesson 0763-38 87 96 anna.akesson@maquire.se eller Åse Torbjär Granath 0763-38 87 97 ase@maquire.se.