Finance Manager till e-handelsbolaget Jollyroom i Göteborg

Finance Manager till e-handelsbolaget Jollyroom i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm, Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Finance Manager
Drivs du av kvalité och effektivitet? Vill du arbeta i en självständig roll med stort eget ansvar? Besitter du även en naturlig förmåga att få med dig dina medarbetare kan det definitivt vara dig vi söker! Vi är nu på jakt efter vår nästa Finance Manager till ekonomiavdelningen!

Du kommer att ha det övergripande ansvaret för avdelningen som består av redovisningsekonomer och business controllers där ditt huvudsakliga fokus är att säkerställa hög kvalité, effektivitet och att våra processer förbättras. Du ser till att företaget har snabb tillgång till rapporter och analyser som hjälper oss att ta nästa kliv i vår expansion. Till din hjälp har du ditt team som består av åtta ambitiösa och kompetenta medarbetare.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
- Ansvara för månads- och årsbokslut samt årsredovisningar
- Ansvara för alla deklarationer
- Ansvara för managementrapportering och koncernredovisning
- Ansvara för kassaflödesanalyser och likviditetsprognoser
- Vara delaktig i budget- och prognosarbete
- Driva och utveckla processer och rutiner som förbättrar och effektiviserar redovisningsavdelningens arbete
- Kontakt med revisorer, myndigheter och leverantörer
- Ansvara för investeringspolicy och följa upp och analysera projekt
- Ansvara för valutapolicy och valutasäkring
- Personalansvar för både redovisningsteamet samt våra business controllers.

Vi söker dig som:
- har högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi
- har mycket goda redovisningskunskaper
- har erfarenhet från koncernredovisning och att självständigt skapa årsredovisning och inkomstdeklaration
- har erfarenhet av valutaflöden och kunskap inom valutasäkring
- har erfarenhet av att utveckla och dokumentera processflöden och arbetsrutiner
- besitter flera års erfarenhet av att leda personal och tar med dig en välfungerande verktygslåda gällande ledarskap/organisering/arbetsmetodik.

Du kanske tidigare har, eller jobbar just nu, som Ekonomichef, CFO eller Redovisningschef i ett mellanstort bolag, gärna inom detalj- eller e-handeln. Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP och analysverktyget Qlik Sense. Har du arbetslivserfarenhet från andra nordeuropeiska länder blir vi extra intresserade!

Personliga egenskaper
Vi är övertygade om att våra medarbetare är nyckeln till framgång. Vi värdesätter stort eget ansvar och för att lyckas i ditt arbete är du därför självständig och duktig på att få med dig dina medarbetare i arbetet framåt. Du är drivande, initiativrik och beslutsfattande. Vidare är du strukturerad och metodisk för att driva både ett kvalitativt redovisningsarbete samt korrekta beslutsunderlag som är högst bidragande till vår fortsatta resa.

Fördelar med att jobba på Jollyroom:
Utöver trivselfaktorer som friskvårdsbidrag och 30 dagars semester erbjuder vi stora möjligheter i vår entreprenörsdrivna verksamhet. Vi befinner oss i en spännande bransch med stor potential vilket innebär en hög utvecklingstakt och karriärmöjligheter: förra året tillsatte vi mer än 50% av alla tjänster internt. I anslutning till vårt kontor, 15 minuter från Göteborg city har vi ett nybyggt gym på 300 kvadratmeter du kan nyttja - gratis såklart.

Upplägg och praktisk information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
- Kontakt & frågor: HR Manager Nicole Bellman via 072-723 29 90, alternativt epost nicole.bellman@jollyroom.se.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jollyroom
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2023
  • Ansök senast: 17 januari 2024

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024