Finance Manager till Forever Living Products Scandinavia, Göteborg

Finance Manager till Forever Living Products Scandinavia, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Allt började i Arizona, USA, 1978 med en planta Aloe vera och en vision om att äga sin tid. Sedan dess har Forever Living Products International Inc utvecklats till ett av direkthandelns mest framgångsrika företag med återförsäljare i 160 länder över hela världen.
Forever Living Products Scandinavia AB är idag Skandinaviens största direktförsäljningföretag inom hälso- och hudvårdsprodukter baserade på Aloe vera. Företaget sysselsätter tusentals återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. På det skandinaviska huvudkontoret i Mölndal jobbar ett 50-tal medarbetare som tillsammans ser till att våra återförsäljare får stöd i form av professionellt marknadsföringsmaterial, träningar, utbildningar, event och support. Företaget har fått många utmärkelser sedan starten 1998, bland annat av Business Region Göteborg, och har kreditranking AAA för långvarig och stabil kreditvärdighet. Sedan mer än 10 år följer Forever en plan för ekologisk hållbarhet och är miljöcertifierade enligt ISO 14001 av den internationella Standardiseringsorganisationen som bedömer företags miljöpåverkan. Läs mer på foreverliving.se

Som Finance manager är du övergripande ansvarig för Finance, IT och Property, med nio medarbetare, varav två är direktrapporterande chefer. Rollen innebär ansvar för att avdelningen och verksamheten har optimerade processer och tydlig struktur för rapportering. Du är ett bollplank i redovisningsfrågor, och likväl som du ser helhet och bidrar till strategi trivs du med att vid behov emellanåt dyka ner i redovisningsrutiner. Du ansvarar för rapportering till moderbolaget i USA samt för konsolidering av företagets fem bolag. En stor del av din roll är business controlling där du driver arbetet med prognoser, nyckeltal och analys för att utveckla affären och underlätta för återförsäljarna. I budgetarbetet är du ett stöd till avdelningscheferna. Som finance manager blir du en central person vid avtalsfrågor och upphandlingar. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till Country manager.

Vi söker en trygg och erfaren ledare, som strävar efter ett coachande, tillitsfullt och delegerande förhållningssätt till specialister och gruppchefer. Du har gedigen erfarenhet från verksamhetsnära och affärsinriktad controlling samt god förståelse för redovisning. Tidigare erfarenhet från revision och/eller direktförsäljningsbranschen är meriterande. Du har rutin från ett brett ansvarsområde och har lätt att skapa struktur, processer och organisation. Har du dessutom erfarenhet av affärsjuridik och avtalsfrågor är det ett plus. Du har akademisk examen inom ekonomi/redovisning samt behärskar både svenska och engelska väl.

Som person är du nyfiken, utvecklingsorienterad och brinner för att förbättra affären och organisationen. Du är drivande, har stor social kompetens och en naturlig fallenhet att alltid agera för kundens bästa. Med prestigelöshet och en coachande ledarstil skapar du laganda och positiva resultat. Du når framgång genom ett genuint intresse för att bygga ett starkt och motiverat team omkring dig i kombination med din egen förmåga att arbeta både operativt och strategiskt.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på www.maquire.se senast den 9 augusti. Om du har frågor, kontakta Mia Roos 0723-28 22 53 eller Åse Torbjär Granath 076-338 87 97. Under veckorna 29-32 har vi begränsade möjligheter att svara på frågor. Lämna gärna in din ansökan ändå så besvarar vi eventuella frågor i efterhand.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maquire
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2020
  • Ansök senast: 9 augusti 2020

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024