Finance Manager till ONNEC

Finance Manager till ONNEC

Arbetsbeskrivning

Är du redo att ta nästa steg som Financial Manager och arbeta i en bred roll med bl.a ekonomi, lön och analys? Det här är en möjlighet att arbeta i en global organisation med korta beslutsvägar och med möjlighet att växa och utvecklas internt. Du blir en del denna spännande tillväxtresa i en expansiv bransch.

OM TJÄNSTEN
ONNEC är en ledande oberoende teknikpartner och global integratör, med över 30 års erfarenhet och ett 800+ team av globala experter, specialiserade på att tillhandahålla end-to-end anslutningslösningar som driver organisationer överallt. ONNEC är en snabbt växande organisation och att hitta och behålla den högsta kalibern av människor är grundläggande för dem för att verksamheten ska lyckas, de arbetar hårt för att skapa en utmanande, stödjande och tillfredsställande arbetsmiljö för alla anställda. ONNEC har framgångsrikt uppnått Investors in Diversity Foundational Award för deras engagemang för jämställdhet, mångfald och inkludering på arbetsplatsen.

Du erbjuds
En dedikerad konsultchef och karriärspartner från Academic Work En långsiktig arbetsplats där man kan skapa goda samarbeten både nationellt och internationellt.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för den löpande redovisningen samt rapportera till Londons huvudkontor. Utöver detta även granska årliga lagstadgade redovisningar.
* Arbeta med variansanalys av månadsresultat mot budget, och samarbeta med landschefer för att säkerställa att avvikelser förstås
* Arbeta med VAT and tax management - Samordning och granskning av månatliga och kvartalsvisa momsrapporter, i samarbete med International Head of Compliance i Storbritannien
* Löneadministration i Visma Lön
* Sammanställning av data och rapporter
* Bistå i olika ekonomirelaterade frågor, både i Stockholm och i England tillsammans med kollegor i England.


VI SÖKER DIG SOM
• Har en eftergymnasial utbildning i ekonomi eller redovisning

• Har 2-4 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och redovisning

• Tidigare arbetat med löne- och löneprogram

• Har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med bokföringsprogram som Fortnox, Visma eller SPCS

• Goda kunskaper i Excel och Excel Pivot

• Goda kunskaper i engelska och svenska då båda förekommer dagligen

Det är meriterande om du har

• Om du arbetat med Fortnox tidigare

• Tidigare arbetat i Visma Lön

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Serviceinriktad
* Problemlösande
* Anpassningsbar


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2023
  • Ansök senast: 27 oktober 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Controller

Controller

1 oktober 2024