OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli en del av STI:s team som Finance Manager på STI-Scandinavia AB!
Vill du utveckla din karriär i ett företag som verkligen värdesätter sina anställda?
STI-Scandinavia AB, ett dotterbolag till STI Freight Management, som ägs av HAVI Logistics och Martin Brower, är verksamt i hela Europa med ett dedikerat team på 280 medarbetare.
På STI Scandinavia kommer du att bli en del av ett sammansvetsat team på 20 personer som brinner för sitt arbete.
Vi är baserade i Tumba och har en omsättning på 290 miljoner kronor. Vi utmärker oss inom internationella temperaturkontrollerade transporter och tullhantering för livsmedels- och läkemedelssektorn. Våra kunder litar på oss för vårt orubbliga engagemang för spetskompetens.
Vi är glada över att bygga upp vår egen ekonomiavdelning, som en övergång från vårt systerföretag. Som vår Finance Manager får du en unik möjlighet att forma avdelningen, stödja vår VD och samarbeta med vårt huvudkontor i Tyskland. Du kommer att hantera resultaträkningen, balansräkningen och likviditeten, vilket ger en meningsfull inverkan på vår verksamhet.
På STI Scandinavia går vi den extra milen i allt vi gör. Vi främjar en kultur av förtroende, respekt och ömsesidigt stöd, vilket säkerställer att varje anställd känner sig uppskattad och bemyndigad. Öppenhet, synlighet och en mänsklig touch i våra digitala tjänster är kärnan i våra värderingar.
Om du brinner för att leverera högkvalitativ service och söker en arbetsplats som verkligen värdesätter ditt bidrag, är du varmt välkommen att bli en del av teamet på STI-Scandinavia AB.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden: Operativt leda ekonomifunktionen och säkerställa effektivitet och noggrannhet och efterlevnad av lagar och regler
Resultat- och KPI rapportering enligt HAVI Groups instruktioner
Övervaka, analysera, ifrågasätta och följa upp utveckling i kostnader/intäkter och nyckeltal.
Planera, samordna och utarbeta prognos och budget.
Beslutsstöd för chefer, kollegor och avdelningar i utarbetandet av affärsplaner och analyser.
Övervaka och granska den interna kontrollen, rutiner och policies för solid bolagsstyrning.
Kontinuerligt stimulera "out-of-the-box" tänk i effektivitets- och produktivitetshöjande syfte.
Vem är du?
Du har utbildning inom ekonomi med goda redovisningskunskaper inkl. bokslut och minimum 2-3 års yrkesmässig erfarenhet som exempelvis Redovisningsekonom i ett medelstort företag, Redovisningschef eller Ekonomiansvarig på ett mindre företag och önskar nu att ta nästa steg i karriären.
Som person är du strukturerad, driven, professionell i ditt bemötande och har lätt för att samarbeta. Du är en pragmatisk person med ett affärssinne och bra analytiska färdigheter.
Du kan prioritera och har förmåga att hantera såväl interna som externa kontakter. Erfarenhet från global matrisorganisation är meriterande.
Goda kunskaper inom IT är en förutsättning liksom att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Koncernspråket är engelska.
Du behärskar Microsoft Excel och är van användare av något av de större affärssystemen, meriterande med erfarenhet av SAP.
Vi erbjuder:
Vi erbjuder en inspirerande roll med varierande uppgifter som inkluderar intern rapportering, kostnadsanalyser och ett flertal KPI som följs upp kontinuerligt. Du får en anställning e ett multinationellt företag med god tillväxt och goda förmåner.
Vi verkar i en internationell miljö med starka varumärken, arbetar aktivt för att skapa mångfald och en bra arbetsmiljö.
Välkommen med din ansökan:
Vill du veta mer om tjänsten ringer du Jesper Frey Morin, 070-56 88 883, NXT Interim NXT Rekrytering som hanterar hela rekryteringsprocessen Din ansökan med personligt brev och CV sänder du via ansökningslänken.
Vänta inte med din ansökan, urval sker löpande. Sista ansökningsdag senast den 31 oktober 2024.