OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Financial Accountant
Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.
Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.
Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.
Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.
Vi söker nu för vår uppdragsgivare Samsung Electronic Nordic ABs räkning en Financial Accountant för omgående tillsättning, uppdraget sträcker sig till och med augusti ev med möjlighet till förlängning.
Placeringen är på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City.
Om tjänsten
PURPOSE OF THE JOB
Responsible for finance approvals, accounting, VAT handling, intercompany, analysis of costs and reporting for SENA as a main area. The secondary area can vary, which means the higher demands on flexibility.
Back-up for other Financial Accountants and Financial Controller within the Accounting team, flexibility in the day-to-day work is required as new tasks can be assigned.
POSITION IN ORGANISATION
- CFO
- Senior finance manager
- Accounting manager
- Financial Accountant
KEY ACCOUNTABILITIES
- Analysis and follow-ups of costs and accruals and preparations of compilation and presentation files for the management. Proper accounting of costs in all four SENA’s branches including calculation and booking of accruals
- Finance approvals of vendor invoices, bookings, etc.
- Manual bookings and file upload in SAP
- Tax: VAT, import tax, custom fees and income tax reconciliations and reporting
- Monthly benefit taxation: check, reporting and subsequently controls
- Intercompany billing
- Group internal reporting: FSCS, ICMS, Financial health check, internal audits and other internal reporting
- Forecast and Budget: preparation, follow-ups, communication, etc.
- Monthly closing and audit: reconciliations, accruals, analysis, reconciliation of balance sheet accounts, support to the colleagues
- Good communication with our outsourcing partner
JOB SCOPE
- The work is performed in SAP and different pre-systems, sub-ledgers and reporting systems. Therefore it is important to be familiar with modern ERP-systems
- Approvals of vendor invoices. Follow up findings and errors
- Update guidelines and object structure
- Participate in preparation, analysis and reconciliation of costs
- Current accounting and support with accounting knowledge to internal parts
- Group internal reporting, which can be weekly, monthly, quarterly and yearly: FSCS, ICMS, Financial health check, internal audit, etc.
- External reporting, e.g. statutory, statistics
- Estimate, calculate and upload monthly accruals for different cost groups
- Data collection and compilation from external parts, e. g. leasing companies, law firms and similar
- Month-end closing: fully reconciliation of balance sheet accounts, control and verification of all balance sheet accounts for audit
- Participate in projects on an ad-hoc basis.
- Actively cooperate with internal and outsourced parts. To establish regular communication routine with all co-operation parts
LIAISONS
- Accounting department
- Senior Finance Manager
- CFO
- Management controll
- SSC
- SENA employees
DIMENSIONS
- Errorless managing of accounting and reporting in all four SENA-countries.
Krav och färdigheter
QUALIFICATIONS REQUIRED
- Academic degree in Economics/Finance/Accounting
EXPERIENCE
- Minimum 5 years’ experience from working with accounting and analytical tasks in big groups
- SAP and other ERP knowledge/experience
- Experience from working in Nordic companies
SKILLS & ATTRIBUTES
- Structured & Accurate
- Strong sense of responsibility
- High integrity
- Analytical
- Familiar with ERP-systems
- Flexible & easy to communicate with
- Driven, proactive
- Excellent English both in writing and speaking
This job description summarizes the main aspects of the job, but does not cover all the duties that the job holder may be required to perform.
Vad kan vi erbjuda?
Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos uppdragsgivaren, din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar. (Dock ej under pandemin då kontoret är stängt och alla arbetar hemifrån förutom under upplärningsperiod.)
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal. Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.
Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.
Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.
Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla ett cv, ett personligt brev, ett startdatum och ett löneanspråk.
/ Therese Barvell Rappel
Konsultchef Bemanningsstyrkan