Financial administration assistant

Financial administration assistant

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Söker du dig till en arbetsplats där du får möjligheten till ständigt utveckling, och där du kan ta vara på dina kunskaper? Vi söker just nu en erfaren Financial Administration Assistant till Formica Skandinavien AB, som är nyfiken på problemlösning, noggrann och serviceminded.


Formica Skandinavien strävar efter en kultur som stimulerar människor att lära sig, vara med och påverka och utvecklas, samtidigt som de gemensamt strävar efter att göra det som är i företagets bästa och långsiktiga intresse. Våra kärnvärden belyser vad du kan förvänta dig av oss och även vad vi förväntar oss av dig.
I rollen som Financial Administration Assistant kommer du ha stor nytta av din initiativförmåga, strukturerade arbetssätt och nyfikenhet. Ditt fokusområde kommer att vara den ekonomiska administrationen för samtliga skandinaviska länder, där du kommer att vara en viktig del av det europeiska finansteamet men vara baserad i Klippan, Sverige. Din närmsta chef är baserad i North Shields, England och dina kollegor i teamet sitter både i England och Finland. Du kommer även arbeta i nära kontakt med den Skandinaviska verksamhetschefen och dina kollegor på kontoret i Klippan. 


Våra kärnvärden är:
Uppför dig med integritet
Håll dig till sanningen
Ge inte medvetet löften som du inte kan hålla
Agera professionellt och i linje med uppförandekoden
Ta ansvar
Ett löfte betyder ingenting förrän det levereras
Visa disciplin och avsluta det du påbörjar
Erkänn dina egna misstag och lär dig av dem
Använd inte externa ursäkter
Var transparent
Det finns inga bra eller dåliga nyheter, bara nyheter
Ge proaktivt insikt om framstegen på dina ansvarsområden
Skapa inte medvetet överraskningar


För information: Denna rekrytering görs i samarbete med Formica Skandinavien AB och Randstad. Du blir anställd av Formica Skandinavien AB. För frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Claudia Baronescu claudia.baronescu@randstad.se / 0708296830. Sista ansökningsdag är 2024-01-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Ansvarsområden
För att lyckas i rollen som financial administration assistant ser vi gärna att du har:


Gedigen erfarenhet inom ekonomiadministration
Administration och/eller ekonomistudier gärna på eftergymnasial nivå
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska då du i rollen samarbetar med både svenska och europeiska kollegor. 
God administrations- och systemvana 
God allmän IT- och systemvana

Starkt meriterande är om du har kunskaper av arbete mot den engelska marknaden. 


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har lätt för att samarbeta och att en vilja att driva verksamheten framåt. För att lyckas i rollen som FA är du noggrann och strukturerad, analytisk och trivs med att arbeta i förändring och utveckling. Du arbetar självständigt och planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. När du stöter på utmaningar i ditt arbete är du lösningsinriktad. Då arbetet innebär support till organisationen ser vi även att du är serviceminded och bygger tillitsfulla relationer. Sist men inte minst ser vi det som en självklarhet att ha kul på jobbet.



Kvalifikationer
I rollen som Financial administration assistant kommer du i det dagliga arbetet ansvara framförallt för:
Löpande redovisning av europeiska leverantörsfakturor, personalkostnader, rapporter, kvitton och bankbetalningar
Förberedelse av den veckovisa körningen av leverantörsfakturor samt manuella adhoc-betalningar
Underhåll av leverantörsdata
Rapportering till bolagsägarna som stöd för inhämtning av förfallna kundfakturor
Ordersläpp/kreditsläpp
Underhåll av kunddata, begränsat till kreditkontroller och kreditbegränsningar
Ha dialog med kreditförmedlare,försäkringsgivare och agenturer
Stödja och vara delaktig i måndasbokslut
Övriga administrativa uppgifter 


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2023
  • Ansök senast: 15 januari 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Executive Administrator

Executive Administrator

22 november 2024

18 november 2024