Financial Administrator

Financial Administrator

Arbetsbeskrivning

Om agap2 Stockholm, verksamheten idag och vår vision
agap2 är ett europeiskt konsultföretag som öppnade upp sitt svenska kontor i Stockholm 2017. I Sverige bedriver vi konsultverksamhet inom Life Science-industrin och stöttar företag inom läkemedel, bioteknik och medicinteknik. Vi stöttar våra kunder genom att erbjuda stöd från våra duktiga konsulter med olika bakgrunder inom Life Science. Vi är ett företag som befinner sig i expansiv fas vars ambition är att nå en ökad tillväxt och etableras ännu mer inom Life Science-industrin. Vi sitter i en trevlig kontorslokal i hjärtat av Östermalm och stöttar kunder i Stockholm, Uppsala, Södertälje och Strängnäs i dagsläget.


Om tjänsten som Financial Administrator
Om du söker en dynamisk och varierande roll i ett snabbt växande företag, ser vi fram emot att träffa dig! Denna roll skulle stödja vår Operating Manager och CFO med följande arbetsuppgifter:
Löneadministration.
Löpande kontakt med vår bokföringsbyrå och revisor.
Månatlig uppföljning av konsulters tidrapporter och utlägg.
Hålla anställda uppdaterade om administrativa processer, arbetsförordningar och företagets arbetspolicy.
Fakturering till kund samt uppföljning av obetalda fakturor.
Bistå chefer i projektuppföljning.
Uppföljning av kunders inköpsbeställningar.
Bidra i On-boarding av nya kollegor, exempelvis genom att visa priskalkylering.
Stödja CFO i rapportering vid månadsslut.
Vid behov kunna svara på konsultchefers finansiella frågor och anställdas lönefrågor.



Rollen har många kontaktytor, externt som internt. Några avdelningar du kommer jobba nära är Finance, HR och Operations samt mycket kontakt med våra avdelningar i Frankrike. Arbetsuppgifterna kommer att ändras desto mer vi växer och vår förhoppning är att på sikt att du kommer ta över analysarbetet från CFO.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning inom företagsekonomi, företagsadministration eller likvärdig.
En tidigare erfarenhet av liknande tjänst är meriterande.
Utmärkt organisationsförmåga, analytisk inställning samt en god förståelse för ekonomiska beräkningar.
Du behärskar flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Du är en team player med god social och kommunikativ förmåga.
Det är meriterande om du har jobbat med Visma, internredovisning, lön och/eller fakturering.
Ett intresse för finans eller redovisning ses som meriterande.



agap2 erbjuder
Vi erbjuder möjligheten att vara en del av ett starkt team med stor laganda. Detta är något vi värderar högt och strävar efter att förstärka genom teambuilding-aktiviteter/afterworks varje månad. Du kommer vidare ha möjligheten att bredda dina kompetenser i en varierande roll och vara delaktig i största delen av vår operativa verksamhet.


agap2 företagskultur
agap2-teamet i Sverige består av drivna medarbetare som arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål och visioner. Vi har ett startup-mindset och mål att tillsammans bygga upp verksamheten inom life science i Sverige därför söker vi fler kollegor som delar samma mindset och vill vara med och växa med oss. Förutom hårt arbete värdesätter vi talanger som bidrar till en god stämning på arbetsplatsen, är en god lagspelare, har en entreprenörsanda och drivs av utmaningar.


Ansökan
Urval och intervjuer sker på löpande band, tveka därför inte att skicka in en ansökan med bifogat CV!


Följ oss på LinkedIn!
https://www.linkedin.com/company/agap2lifesciences

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AGAP2 AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2022
  • Ansök senast: 5 oktober 2022

Postadress

Riddargatan 17A
STOCKHOLM, 11457

Liknande jobb


20 december 2024