OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 26946
Till Göteborg Sisjön söker vi nu dig som vill vara med och bidra till våra privatkunders framtidsplaner genom förstklassig rådgivning. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med din kunskap och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, på nya sätt – varhelst och närhelst det passar dem.
Välkommen till ett litet team med stort hjärta för vår lokala marknad, Göteborg med omnejd! På kontoret är vi ett glatt sammansvetsat gäng som i olika roller jobbar med rådgivning till privatpersoner.
Om tjänsten
Som Privatrådgivare spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna planera inför framtiden. Du ger förstklassig rådgivning med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret.
Dina fokusområden blir att:
Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du ser till att kunderna direkt får hjälp i den kanal som matchar deras individuella behov
Aktivt arbeta tillsammans med ditt team för att attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar relationer med befintliga kunder
Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag. Vi söker dig som har ett genuint intresse av vår affär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Du:
Har förmågan att sätta dig in i kundens situation och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer med både kunder samt kollegor
Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster
Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor
Har en avklarad och godkänd gymnasial utbildning
Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden
Det är meriterande om du har en akademisk utbildning och är SwedSec-licensierad.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Välkommen med din ansökan inklusive CV, senast 08/11/2024. Intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Om du vill veta mer om tjänsten, vänligen kontakta Elisabeth Ronner på elisabeth.ronner@nordea.se.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.