OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sveriges småföretagare och redovisningsbyråer genomgår en stor digital förändringsresa. Fortnox drivs av en ständig energi av att utmana gamla ineffektiva arbetssätt hos företagen och ersätta dem med automatiserade tjänster och erbjudanden inom till exempel bokföring, fakturering, finansiering och anställda. Allt för att bidra till att göra företagen mer framgångsrika. Vi är idag en stark kraft och röst för över 385 000 framsynta företag som valt att digitalisera och effektivisera tillsammans med oss i vår företagsplattform.
För att lyckas ta nästa steg, behöver vi stärka upp med dina kunskaper och vilja till ständig förbättring. Vi söker nu en Financial Assistant som vill arbeta med redovisning och reskontra i vår snabbt växande organisation.
Om tjänsten
Vi söker nu en Financial Assistant vill arbeta med redovisning och reskontra i en snabbt växande organisation. Som Financial Assistant hos oss har du en bred roll där du får arbeta med kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring‚ periodiseringar, kvittoredovisning‚ registrering av fakturor, avstämningar och momsredovisning. Du kommer även vara behjälplig vid månadsbokslut och årsbokslut. I rollen har du ett stort ansvar att kommunicera och hjälpa många kontakter i organisationen men även externt, därför ser vi att du gillar att hålla i många trådar och vara spindeln i nätet. I rollen ingår också att vara behjälplig i olika typer av projekt inom bolaget och även vara intresserad och driven av att utveckla och förbättra arbetsflöden inom ekonomi.
Om dig
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Rollen kommer att ha många kontaktytor både internt och externt och det är därför viktigt att du, precis som vi, tycker om att ge bra service och är positiv, flexibel och lösningsorienterad. Du är van att arbeta mot deadlines, är både noggrann och har en god förmåga att prioritera. Vi tror också att du har:
- Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande
- God vana av att arbeta i Excel samt med fördel erfarenhet av Fortnox
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. Det är även meriterande om du tidigare arbetat i ett IT-/techbolag.
Utvecklingstakten på Fortnox är hög, och som medarbetare hos oss får du lära dig nya saker varje dag och möjlighet att bidra till vår och din egen utveckling. Stämningen är positiv, målinriktad och prestigelös.
Om Fortnox
Vi är ett snabbväxande tillväxtbolag, noterat på NGM Nordic SME. Det som präglar vår vardag är en positiv framtidstro, stark gemenskap, en skön entreprenörsanda och korta beslutsvägar. Perfekt för dig som har ett driv och hela tiden ser förbättringspotentialer - och vill genomföra dem. Vår strävan att vara Småföretagarens bästa vän är en ständig ledstjärna, liksom våra värderingar som handlar om enkelhet, innovation och pålitlighet.
Det är så vi är mot varandra. Och vår omvärld.
Bra att veta
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid
Arbetsort: Växjö
Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande.
För frågor om tjänsten, kontakta Filip Schröder, filip.schroder@fortnox.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Försäljningschef Andreas Fridell
072-245 21 70
HR chef Sara Nylén
070-3920963
Utvecklingschef Jesper Svensson
0470-78 50 00
Testchef Ronny Gunnarsson
0470-78 50 00
Eftermarknadschef Victoria Hubertsson
0709-13 29 46
HR chef Sara Nylén
0703920963
CIO Mikael Folkesson
0470-78 50 00
chef produktägare Marcus Thomasson
070-440 28 86
Kundservicechef Anna Tinglöf
073-530 20 80
Försäljningschef Sebastian Hjortsberg
070-817 77 71