OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma Spcs är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
Vad gör egentligen Visma Spcs?
Som ett av flera bolag inom en av Nordens största tech-koncerner, Visma, förenklar vi vardagen för Sveriges småföretagare! Visma Spcs är idag omkring 500 medarbetare. Sedan starten för över 30 år sedan har vi arbetat nära landets småföretagare och redovisningsbyråer.
Våra ekonomilösningar och tjänster används idag av fler än 190 000 småföretag. Vi har en häftig historia och en riktigt spännande framtid. Är du nyfiken att veta mer kika gärna på www.vismaspcs.se
Vad innebär rollen?
Som Financial Assistant får du en omväxlande roll där du får stort eget ansvar och chansen att vidareutveckla dina kunskaper inom ekonomi.
Dina viktigaste arbetsuppgifter är kundreskontra, fakturahantering, inbetalningar och utbetalningar samt utreda felbetalningar och kravhantering. Ditt största fokus blir att säkerställa att rätt underlag skapas och levereras korrekt till kund vilket i sin tur genererar hög kundnöjdhet. Det administrativa arbetet på avdelningen täcker ett brett område vilket innebär att andra arbetsuppgifter kan förekomma. I rollen har du breda kontaktytor med såväl kunder som kollegor internt.
Att arbeta aktivt med att utveckla och automatisera våra rutiner och processer är en självklarhet för oss, det räknar vi med att det även är för dig!
Vem är du?
Du är en lösningsorienterad person med förmåga att få saker att hända. Du förstår värdet i att arbeta målfokuserat och kan applicera det i en prestationsorienterad kultur.
Utöver din goda problemlösningsförmåga kan du prioritera ditt arbete utefter verksamhetens behov. Eftersom du har kundkontakt i denna roll är det viktigt att du brinner för kundmötet, är serviceinriktad och har förmågan att guida kunderna i rätt riktning genom tydlig och professionell kommunikation. Viktigt är att du känner dig bekväm med att arbeta självständigt och periodvis även i högt tempo. Vi ser att du är en uthållig person med förmågan att hantera hög grad av stresstålighet och effektivitet i tidspressade situationer. Känner du igen dig i ovan, då kommer vi trivas bra tillsammans!
Du välkomnar förändring som en del av bolagets naturliga utveckling. Du är prestigelös, flexibel och trygg i dig själv och samarbetar därför på ett obekymrat sätt med människor oavsett roll eller bakgrund. Du har ett nyfiket sinne och en passion att lära och dela med dig av kunskap.
Vi ser att du som söker har ekonomisk utbildning i någon form, gärna från universitetet och/eller ett par års erfarenhet av ekonomiarbete, gärna i ett större företag eller koncern. Men det viktigaste för oss är att hitta rätt person som har passion och en vilja att utvecklas tillsammans med oss.
Vad erbjuder vi?
Hos oss får du chansen att jobba med engagerade medarbetare i en av Nordens största tech-koncerner.
Vår hybrida kultur ger dig möjlighet till en flexibel vardag där du kan arbeta från annan plats än kontoret. Det är en förmån vi är stolta över och som vi vet skapar fördelar på flera sätt hos våra medarbetare. Våra attraktiva kontor står alltid öppna och det är en viktig del i vår kultur att vi arbetar och ses där löpande.
Du som medarbetare är viktig för oss, och vi brinner för att ha kul på jobbet och vara en arbetsplats i världsklass! Konceptet My Competence day där du ett antal dagar om året själv väljer vad du vill kompetensutveckla dig inom är bara ett exempel på att vi menar allvar. När vi frågar våra medarbetare varför de trivs hos oss svarar de flesta att det beror på vår sammanhållning i kombination med utvecklingsmöjligheter. Det är vi stolta över! För när du trivs, växer och vill göra skillnad - gör vi bättre lösningar tillsammans för våra kunder!
Tror du vi skulle kunna bygga något hållbart tillsammans? Vi väntar på din ansökan!
Önskar du mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Maria Edh maria.edh@visma.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Jan Erensjö
+46 0470-706000, +46 0708-727237
Camilla Persson
0470-706000
Anna Twisk
0470-706000
Tommy Hilding
+46 0470-706000, +46 0708-286954
Maria Nickolausson
+46 0470-706000, +46 0703-777758
Anette Citron
0470-70 61 32
Anneli Olsson
+46 0470-706235
Jessica Svanberg
0470-706242
Lotta Käll Henningsson
+46 0470-706293
Peter Härder
+46 0470-706000