Financial Assistant

Financial Assistant

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger.
För kunds räkning söker vi nu:

Team Finance behöver förstärkning inom vårt invoice team där du tillsammans med teamet ansvarar för allt som har med accounts receivable att göra och till viss del även accounts payable.

Det här är rollen för dig som trivs med administrativa uppgifter inom kundreskontra och fakturering. Men du gillar fart omkring dig – på AddPro erbjuds du flexibilitet och att utmanas i din roll genom en ständigt föränderlig miljö.

 

Om teamet och rollen

Team Finance är ett sammansvetsat team med lyhörda teammedlemmar som tar hand om varandra. Trivseln är hög och med ett tätt samarbete är alla med och utvecklar teamet och arbetssätten. Vi har även en väldigt central position i bolaget där vi skapar många relationer i verksamheten och vi är högt uppskattade för vår servicegrad och kvalitet.

 

Som financial assistant ansvarar du tillsammans med en kollega för kundreskontran och allt kopplat till denna, även i bokslutet. Du har ansvar för PO-fakturor, maginalanalyser, samt för kundkontakt när det rör frågor som träffar ekonomiavdelningen, både via mail och telefon.

 

Dina dagar kommer att bestå av:

• Registrering av in- och utbetalningar

• Kundfakturering

• Inleverans av varor

• Registrering och bokföring av leverantörsfakturor

• Betalningspåminnelser och räntefakturering

• Kundsupport vid fakturafrågor

• Kvalitetssäkring av marginaler i samband med bokslut


 

 

Men hos oss utför du inte bara de klassiska uppgifterna inom kund- och leverantörreskontra. Du välkomnas även att vara med och göra insatser i bokslutet genom exempelvis analyser av TB-marginaler och fullständighetsanalyser.

 

AddPro är dessutom på en spännande tillväxtresa där vi växer såväl organiskt som via förvärv. Denna utveckling medför att förutsättningarna för Team Finance arbete ändras kontinuerligt och här är du med och utvecklar våra interna processer och arbetssätt. Din flexibilitet och nyfikenhet i kombination med AddPros framåtdriv kommer att accelerera din utveckling.

 

Vad vi tror om dig

För den här rollen behöver du ha minst ett års arbetserfarenhet från en ekonomiavdelning där kontering och fakturering har ingått. Du har också erfarenhet av affärssystem (vi använder Navision).

 

Vi ser gärna att du har ett sinne för detaljer samtidigt som du är flexibel för förändringar och nytänkande. Du är en person som ofta ser förbättringspotential och effektiviseringsmöjligheter i det arbete du utför, som du tillsammans med övriga teamet sedan driver igenom.

 

Du uppskattar att vara del av ett team samtidigt som du självständigt tar dig an dina egna arbetsuppgifter. Att kommunicera med såväl kunder som kollegor från andra team känns naturligt för dig och du trivs med många sociala kontakter på jobbet.

 

Det praktiska

Start: Gärna i mitten/senare delen av augusti, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Plats: Vårt fina kontor på top floor i byggnaden The Edge i Hyllie, med takterrass för härliga uteluncher och AW:s. Mestadelen av arbetstiden är vi på kontoret och vi har möjlighet att jobba hemifrån cirka 1-2 dagar per vecka.

Omfattning: Heltid

 

Varmt välkommen att ansöka till tjänsten nedan. Om du har en fråga om tjänsten är du välkommen att maila Finance Director Alexandra Persson, mailadress hittar du på vår hemsida. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2023-06-12 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

 

AddPro – Creating the Difference

AddPro skapar skillnad och utmanar våra kunder inom alla områden som krävs för digital transformation; Business Solutions & Applications, Advisory, Cloud & Infrastructure och Cybersecurity. Inom Development & Integration hjälper vi kunder med hela processen från kravinsamling till val av de bästa tekniska lösningar till implementering, förvaltning och support. Med AddPros erfarenhet av att bygga intranät, externa webbar, appar och datalager erbjuder vi kraftfulla lösningar att skapa värde av information som skapar digital konkurrenskraft på riktigt.

 

Hos AddPro arbetar vi som ett A-team vilket innebär att vi är prestigelösa och ödmjuka i vår inställning. Det handlar om att vara coachande och agera mentorer för våra kollegor, där vi är öppna och nyfikna på varandra. Genom att vara en del av A-Team på AddPro är vi en del av en kultur som skapar starka och hållbara kundrelationer. Vi tror på att arbeta tillsammans som ett team där vi stöttar och hjälper varandra för att tillsammans nå högre höjder!

 

AddPro ingår i itm8-gruppen som är en av de ledande nordiska aktörerna inom managerade IT-tjänster för privata företag och den offentliga sektorn. itm8 finns representerat på 26 platser i Danmark, Sverige, Filippinerna och Tjeckien, har över 1700 medarbetare och beräknas omsätta 3,7 miljarder 2022.

Läs gärna mer om vår story, vår kultur The AddPro Way och våra erbjudanden på hemsidan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Group international AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2023
  • Ansök senast: 12 juni 2023

Liknande jobb


2 november 2024

1 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

1 november 2024