Financial assistant till Idnet

Financial assistant till Idnet

Arbetsbeskrivning

Idnet skapar hållbar tillväxt hos sina kunder genom att hjälpa dem digitalisera butiks- och lagerprocesser. Hos dem blir du en del av ett dynamiskt företag med en trygg och tillåtande kultur. Här sätts personerna först och du får växa och utvecklas. Idnet tror inte på misslyckanden, utan på lärdomar, vilket medför att teamen vågar ta stort eget ansvar och testa nya vägar. Idnet vill utöka sin verksamhet med människor som vill växa med dem och ha kul på vägen. Är det dig vi söker?

SJR söker nu för Idnets räkning en Financial Assistant som trivs i en varierad vardag! Du kommer att arbeta som SJR-konsult under sex månader och därefter är ambitionen en anställning direkt hos Idnet. Tjänsten är på heltid med placering i Göteborg och önskvärd start är i februari 2022.

Om tjänsten

Som Financial Assistant ansvarar du i huvudsak för kund- och leverantörsreskontran. Du blir en del av ett mindre ekonomiteam där du samarbetar med CFO och Financial Controller. Tjänsten innefattar kontinuerlig kontakt med kunder och leverantörer gällande fakturafrågor samt intern support gällande fakturor.

Övriga arbetsuppgifter:

- Registrering av in- och utbetalningar samt kontrollera att allt är attesterat
- Daglig bokföring
- Betalningspåminnelsehantering
- Hantering av kreditförsäkring
- Registrering av leverantörsbetalningar
- Skanning och kontering av leverantörsfakturor
- Assistera vid månads- och årsbokslut samt revision
- Redovisning till SCB och Skatteverket
- Avstämning gällande reskontra för Idnet Norge




Vem är du?

Vi söker dig som trivs i en varierad administrativ roll där du får vara med att utveckla Idnets ekonomiteam tillsammans med dina kollegor. En del av tjänsten handlar om att automatisera och digitalisera interna ekonomiprocesser och vi ser därför att du trivs i en dynamisk roll där du får ta en aktiv del i förändringsprojekt. Som person är du prestigelös, flexibel, nyfiken och kommunikativ.

Krav på erfarenhet

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi (gärna YH-utbildning)
- 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet där rollen innefattat redovisning och moms
- Erfarenhet av affärssystem (meriterande med affärssystemet Pyramid)
- Allmän kunskap om IT
- Professionell svenska och engelska i tal och skrift




Ytterligare information från Idnet

Våra kunder är främst stora och medelstora företag inom retail (shopfloor, e-commerce and warehouse) och industri (warehouse). Gemensamt för dem är en önskan att vara förberedd för framtida utmaningar, vilka de än är, och samtidigt ha processer som är optimerade för här och nu.

Med egna system, branschens ledande tillverkare och vårt intresse för den senaste tekniken hjälper vi våra kunder att förbättra och förenkla vardagen. Tillsammans väljer vi ut de komponenter och teknologier som ger bäst utväxling och som framtidssäkrar verksamheten, från långsiktig strategi till färdig lösning.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

I denna process kommer en kreditupplysning att genomföras samt utdrag från belastningsregistret att begäras in på slutkandidat.



Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2021
  • Ansök senast: 8 december 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024