Financial Assistant till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som är ekonom med erfarenhet av leverantörsreskontra och god systemkunskap företrädelsevis i SAP. Det är ett konsultuppdrag via EQonomy/Wise Professionals på heltid med önskvärd start omgående under sex månader med god chans till förlängning.

Ditt uppdrag

Rollen innebär arbete med leverantörsreskontrans flöde så som scanning, verifiering och registrering. Vidare kommer du att delta i förberedande bokslutsarbete samt driva frågor och projekt kopplade till system och interna processer. I rollen ingår även dokumentation för processer och rutiner kopplade till ovan nämnda arbetsuppgifter. Du ingår i ett team med flera engagerade ekonomer.

Din bakgrund

Vi söker dig som är har en eftergymnasial ekonomiexamen och som har erfarenhet av leverantörsreskontra, gärna från ett bolag där du hanterat internationella leverantörer och kontakter samt arbetat med internationell moms. Som person har du ett noggrant och strukturerat arbetssätt och tar dig an nya utmaningar med en positiv inställning . Om du känner igen dig i ovan och dessutom har erfarenhet av SAP samt är en van Excel-användare har du goda förutsättningar att lyckas i rollen.

När du blir en av oss

Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär, ambitiöst va? Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta mig om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver: mail: Alexandra.Cederqvist@wise.se, tel. 073-521 65 60.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2020
  • Ansök senast: 6 november 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024