OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har ett stort intresse för ekonomi, administration och avtalshantering. Utöver det är du som person driven, initiativtagande och tycker om att lära dig nya saker. Kanske är du en nyexaminerad ekonom som vill få in en fot in i branschen? Nu finns möjligheten för dig som vill utvecklas på ett stort och väletablerat företag. Vi arbetar med löpande urval, därför ser jag gärna din ansökan redan idag.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en Financial Assistant. Dina främsta arbetsuppgifter kommer bland annat vara fakturering, avtalshantering, leverantörs- och kundreskontra samt andra administrativa uppgifter. Du kommer tillhöra ett sammansvetsat och kompetent team, samt bli en del av en arbetsplats där det råder en öppen och vänlig företagskultur med högt i tak.
Förutsättningarna för tjänsten är långsiktig då tjänsten är stående och därmed inget vikariat, utan på grund av att de nu expanderar behöver de förstärka teamet med en Financial Assistant. Detta banar väg för ett långsiktigt samarbete mellan dig och kunden, med förutsättning att allting fungerar bra och att ni trivs med varandra. Det är ett konsultuppdrag där kontrakt skrivs initialt på sex månader, därefter finns det således goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering.
#
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Löpande ekonomiarbete, så som exempelvis avtalshantering, fakturering samt kund- och leverantörsreskontra
- Stötta i arbetet med avstämningar, kontroller, periodiseringar och bokföring
- Hantera och underhålla interna IT-system
- Licensadministration för system de säljer externt
- Bistå i arbetet med framtagning av års- och månadsbokslut
Annan ekonomiadministration och administrativa uppgifter kan tillkomma
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller yrkeserfarenhet från likvärdiga arbetsuppgifter
- Har goda kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har ett intresse för IT, en god systemvana, goda kunskaper i Google sheet och Excel samt erfarenhet av att arbeta med IT-system inom ekonomi.
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Vi söker dig som är analytisk, noggrann och har förmågan att samarbeta med andra.
Övrig information
* Start: Snarast enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Tider: Måndag-fredag 08.00-17.00, med möjlighet till flexibel arbetstid
* Placering: Ängelholm, erbjuds möjligheten att arbeta hemifrån till viss del
* Om uppdraget: Avtal skrivs initialt på sex månader, finns mycket goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231