OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
Företaget som söker en vass Financial Assistant är en koncern med ett hundratal företag inom tre affärsområden, nämligen Innovation & Services, Shopping & Retail och Business & Lifestyle. Med miljoner kunder världen över, tiotusentals lojalitetsföretag, en shopping Community och en egen digital marknadsplats är företaget en minst sagt spännande arbetsgivare som växer för varje dag.
Detta företag lockar konsumenter och företag från hela världen och har kontor i 55 länder med huvudkontor i London. Idag finns ca 1 300 anställda totalt och bolaget planerar för en börsintroduktion 2023.
I Sverige finns två enheter som har ett nära samarbete med varandra. Bolagen är fristående sedan 2018 men det finns stora samordningsfördelar mellan bolagen. Ekonomifunktionen är ansvarig för bägge verksamheterna och på senaste tid även för de andra länderna i nordvästra Europa. Hit söker vi nu en Financial Assistant som gillar att vara med där det händer och drivs av att ha många bollar i luften.
Du erbjuds:
- En bred roll inom ekonomi där du får chans att utveckla dina kunskaper.
- En välkomnande, familjär arbetsplats med högt i tak och där alla kollegor hjälper och stöttar varandra.
- En flexibel och generös abretsgivare som uppmuntrar till en hälsosam livsstil.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Financial Assistant kommer du att bli ekonomichefens högra hand och stötta upp henne i det dagliga ekonomiarbetet.
Exempel på dina arbetsuppgifter:
- Löpande bokföring
- Kund- och leverantörsreskontra
- Avstämningar av bank
- Hantering av interna fakturor
- Hantering av utlägg och reseräkningar
Utöver detta kommer du att få stötta upp ekonomichefen i divere "ad-hoc" - uppgifter samt ha kontakt med olika aktörer relaterade till verksamheten på mail och telefon.
Vi söker dig som:
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har 1-2 års erfarenhet av ekonomiarbete med små- medelstora företag
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Har erfarenhet av Excel
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av ekonomisystemet Navision
- Har kunskaper i finska
Som person ser vi att du är:
- Noggrann
- Relationsskapande
- Ihärdig
- Flexibel
Praktisk information:
- Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
- Omfattning: Heltid
- Anställningsform: Rekrytering med 6 månaders provanställning
- Lön: Fast efter överenskommelse
- Placering: Stockholm
- Kontaktuppgifter: Vid frågor kontakta elvira.larsson@klaraconsulting.se
Rekryteringsprocessen hanteras av Klara Consulting. Vår kunds önskemål är att alla ansökningar går via oss.
Vi tillämpar löpande selektering och annonsen kan komma att tas ned när vi har ett tillfredsställande urval.
Om företaget:
Företaget är en koncern med ett hundratal företag inom tre affärsområdena Innovation & Services, Shopping & Retail och Business & Lifestyle. Med miljoner kunder, tiotusentals lojalitetsföretag, en shopping Community och en egen digital marknadsplats. Företaget lägger stor vikt vid att ta ett socialt ansvar. Därför stödjer de också två välgörenhetsorganisationer i deras arbete med att hjälpa människor i nöd och miljöprojekt för en grönare framtid.