Financial Assistant till telekombolag!

Financial Assistant till telekombolag!

Arbetsbeskrivning

Är du redo att ta dig an en ny roll där du får möjlighet att bidra till förändring under ett spännande systembyte? Vi söker dig med erfarenhet inom redovisning som kan identifiera och implementera förbättringar. Ta chansen att driva utvecklingen framåt! Välkommen men din ansökan.

OM TJÄNSTEN
Vår kunden går igenom ett systembyte och behöver justa sitt arbetssätt. Där av behöver de stärka upp ekonomiteamet under en period. Vi söker dig med god redovisningsbakgrund som har förmågan att kunna se brister och förbättringsområden inom verksamheten och implementera dessa förbättringar i ditt arbetssätt.

Du erbjuds
- Ingå i ett prestigelöst team med stark gemenskap, högt engagemang och stort fokus på kundnöjdhet.
- Rollen innefattar god flexibilitet med frihet under ansvar där arbete på distans kan kombineras med arbete på kontoret.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Förvalta, utveckla och driva processen inom Leverantörsreskontra/Kundservice och Kundfakturering framåt
* Identifiera möjligheter och risker
* Säkerställa ett proaktivt arbetssätt för att i möjligaste mån förutse framtida utveckling


VI SÖKER DIG SOM
- Har flera års erfarenhet av att ha arbetat i en stor organisation med Leverantörsreskontra/Kundservice och Kundfakturering, internt och externt.
- Mycket goda kunskaper i Microsoft Excel
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska
- Intresserad av system och har god systemvana, det är en fördel om du har arbetat med finansiella system

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Som person har du ett starkt driv och är van att ta ett stort ansvar.
- Du är mycket analytisk och motiveras av att ställas inför komplexa frågeställningar.
- Du har en god förmåga att identifiera lösningar och kommer gärna med kreativa förslag.
- Din samarbetsförmåga är mycket god och du trivs med ett teambaserat arbetssätt.
- Du är social och har lätt för att initiera och upprätthålla ett kontaktnät inom organisationen.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2024
  • Ansök senast: 9 september 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


17 september 2024

16 september 2024

Ekonom till aPak

Ekonom till aPak

13 september 2024

Redovisningsassistent till Eco Consulting

Redovisningsassistent till Eco Consulting

13 september 2024