Financial Bid Support till Sodexo

Financial Bid Support till Sodexo

Arbetsbeskrivning

Är du en analytisk person med ett affärsmässigt fokus? Trivs du med att arbeta med komplexa kalkyler och skapa värde för organisationen? Då har vi rollen för dig!

Om rollen

Som Financial Bid Support på Sodexo får du en central och viktig roll där du ansvarar för att skapa konkurrenskraftiga kalkyler som maximerar lönsamhet och kvalitet. I samverkan med affärsutvecklare och tjänstespecialister tar du fram konkurrenskraftiga lösningar som möter våra kunders behov och samtidigt säkerställer kvalitet och lönsamhet.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:


• Skapa och utveckla avancerade kalkyler för affärsanbud
• Samarbeta med tjänstespecialister för att beräkna volymer, simulera scenarier och optimera kalkyler utifrån kundens krav
• Analysera förfrågningsunderlag och identifiera möjligheter och risker ur ett kalkylperspektiv
• Utveckla och förbättra kalkylverktyg i Excel eller liknande program för att effektivisera processer
• Ta fram tydliga beslutsunderlag till styrgrupper och kvalitetssäkra beräkningar genom efterkalkyler
• Bidra till att utveckla arbetssätt och processer för att stärka vår konkurrenskraft i anbudsarbete

Eftersom vi arbetar med tjänster inom måltider, lokalvård, fastighetsservice och andra FM-tjänster, är det viktigt att du har ett intresse för hur våra tjänster levereras och att du samarbetar tätt med sakkunniga i de olika områdena. Vi är ett centralt team med uppdrag att utveckla hela bolaget, och du förväntas bidra till att driva utvecklingen av arbetssätt och processer inom rollen.

Din profil

Arbetet som Financial Bid Support kräver ett strukturerat, noggrant och affärsmässigt arbetssätt. Du är en utpräglad lagspelare med en god förmåga att uppnå resultat tillsammans med kollegor och samarbetspartners. Du är en kunnig användare av Excel eller motsvarande kalkylverktyg och drivs av att skapa ett konkurrenskraftigt anbudspris.

Som person är du noggrann, analytisk och självgående, och du har ett naturligt intresse för beräkningar och datastrukturer. Vidare förstår du vikten av att följa Sodexos projektprocesser samt planera din tid effektivt. Vi tror att du antingen har en bakgrund som kalkylator, pricing manager eller en liknande roll där du har arbetat med kostnadsberäkningar och anbud. Du behärskar MS Office-paketet och har erfarenhet av avancerad Excel-användning. En utbildning inom kalkyl, costing eller pricing är meriterande men inte ett krav. Erfarenhet från Facility Management-branschen är också ett plus, men inte ett måste.

Eftersom rollen är en viktig del i ett anbudsteam är det viktigt att du trivs i en dynamisk miljö där korta deadlines och arbete utanför ordinarie arbetstider kan förekomma.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig en rolig och utmanande tjänst i ett globalt bolag där utvecklingsmöjligheterna är många. Som expert hos Sodexo får du vara med och påverka utfallet för varierande men alla lika spännande affärsmöjligheter och projekt.

Vår arbetsplats är hybrid och ger dig möjlighet att kombinera arbete på vårt fantastiska kontor i Arenastaden med arbete på distans. Vi har ett förmånspaket bestående av bland annat friskvårdsbidrag, lunchkort samt rabatter och erbjudanden på till exempel hotell. Sodexo uppmuntrar också sina medarbetare att engagera sig i aktiviteter som gynnar samhället varför samtliga medarbetare ges en (1) dag per år för volontärarbete. Till exempel kämpar Sodexo sedan många år tillbaka mot hunger och undernäring genom Stop Hunger.

Mer om Sodexo och vilka vi är:


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo
• Finansiella resultat

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tania Smelova, tania.smelova@sodexo.com

Ansökningar behandlas med start i januari, sista ansökningsdag är 2025-01-19. Välkommen med din ansökan!


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper

LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy  Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sodexo AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2024
  • Ansök senast: 19 januari 2025

Besöksadress

Muréngatan
None

Postadress

Box 47620
Stockholm, 11794

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024

19 december 2024