OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av en roll som CFO:s högra hand där du får se över rapportering och ekonomiska processer i ett tillväxtbolag med ca 30 anställda. Då är detta ett roligt uppdrag för dig!
Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker under en period en financial controller som ska se över och utveckla rapportering och övriga ekonomiprocesser i bolaget. Du arbetar med rapportering till styrelse, ser över koncernbokslut och har hand om legal administration gällande ex. olika kontrakt. I rollen har du även ett arbetsledande ansvar för 3 personer inom redovisning. En stor del av arbetet sker i Excel, men även i systemet Monitor. Bolaget är verksamma internationellt och koncernspråk är engelska.
Din profil
Vi söker dig som har bra koll på redovisning och känner dig trygg i att utveckla och säkerställa en god rapportering. Kanske har du arbetat med redovisning tidigare och har gått vidare till controllerfunktioner. Som person trivs du i en snabbt växande verksamhet med allt vad det innebär och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Vidare tycker du om att arbeta i ett högt tempo med många adhoc uppgifter. Du har förmågan att själv driva ditt arbete framåt och är mån om att skapa goda relationer runt omkring dig.
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning med inriktning ekonomi och kan utöver svenska kommunicera obehindrat på engelska i både tal och skrift.
Ytterligare information om tjänsten
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt, gärna i början av september och kommer inledningsvis att pågå under ca 12 månader till augusti 2023. Detta är ett konsultuppdrag via SJR. Tjänsten är på 100% och placering är på bolagets kontor är i Mölndal.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson på 0704-715901. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-08-26.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88