OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BemanningsPartner AB är ett Helsingborgsföretag, som har många års erfarenhet från bemanningsbranschen. Vi erbjuder kunder i nordvästra Skåne personaluthyrning och rekrytering av tjänstemän och produktionspersonal inom t ex industri & verkstad, tjänste- & serviceföretag, transport & logistik samt kommun & statlig förvaltning. Läs mer om oss på www.bemanningspartner.se Vi söker FINANCIAL CONTROLLER till ett stort internationellt företag i Nordvästra Skåne. ARBETSUPPGIFTER: Som Financial Controller arbetar du med prognoser, budget, bokslutsarbete och investeringsfrågor. I arbetsuppgifterna ingår även analys och presentation av produktionens kostnader, intäkter och produktionsutfall samt support till verksamheten i fråga om lönsamhetsoptimerande beslut. Du kommer bland annat att arbeta med följande: - Bokslutsarbete och budget - Rapportering, statistik och analyser - Ge förslag på förbättringar och sammanställa beslutsunderlag. I arbetsuppgifterna kan det också ingå: - analys och rapportering av pris- och kalkyldifferenser - prognoser och utfall kring resursutnyttjande - investeringsuppföljningar UTBILDNING: - Examen i företagsekonomi med inriktning på controlling och redovisning alternativt industriell ekonomi på högskolenivå KUNSKAPER OCH ERFARENHET SOM KRÄVS FÖR ARBETET: - Minst två till tre års erfarenhet av arbete som controller i producerande bolag - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift - Datakunskap: Office-paketet, speciellt Excel. Erfarenhet från ekonomisystemen SAP och Movex är ett plus, men inget krav. PERSONLIGA EGENSKAPER: - Du har en förmåga att tänka analytiskt, samt är strukturerad och noggrann. - Det är viktigt att du är positiv och flexibel. - Vidare är du iderik, drivande, ansvarskännande och självständig. Rekrytering kommer att ske löpande, så om du känner att detta är ett arbete för dig är du välkommen att skicka in din ansökan omgående