Financial Controller

Financial Controller

Arbetsbeskrivning

SJR söker för vår kunds räkning en Financial Controller för ett uppdrag på cirka 6 månader.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Som Financial Controller kommer du att vara en del i ett mindre ekonomiteam där du ansvarar för helheten i ett par av koncernens åtta bolag. Förutom verksamhet i Sverige har koncernen även bolag i Norge, Danmark och Finland. I dina arbetsuppgifter ligger löpande bokföring, månadsbokslut samt analys och rapportering på koncernnivå. Du kommer även arbeta med årsredovisningen och olika typer av projekt. Projekten kan handla om allt från kontakt med finansieringsbolag till att följa upp rabatter med bolagets leverantör.

För att trivas i rollen behöver du ha skinn på näsan, vara stresstålig och gilla att analysera och tänka framåt. Du är den på ekonomiavdelningen som har helhetsperspektivet och som rapporterar vidare till ledningsgruppen. Vi tror att du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning och har arbetat med redovisning under flera år. Du känner dig trygg i att sköta allt från löpande bokföring till bokslut och efterföljande forecast- och budgetarbete självständigt. Har du erfarenhet av koncernredovisning är det ett stort plus, likaså om du är bekant med affärssystemet Jeeves.

Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Ytterligare information om uppdraget Vi söker dig som kan påbörja din anställning hos oss omgående. Uppdraget förväntas pågå cirka 6 månader. Placering blir i vår kunds trevliga lokaler i Mölndal.

Din ansökan Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Katarina Forslund på telefonnummer 031-333 54 82. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel:

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2020
  • Ansök senast: 20 oktober 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024