OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Financial Controller till ett internationellt mediabolag
Vi söker nu till vår kund (p.g.a. föräldraledighet) en Financial Controller tom januari 2023 med start snarast möjligt. Du är en öppen person med stor drivkraft med förmåga att se helheten.
Ansvarsområden
Du kommer ansvara för allehanda analys, budgetering och rapportering samt vara en kompetent resurs i olika controller- och ekonomistyrningsfrågor.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer framför allt vara;
• Sammanställning, analys, rapportering och uppföljning av månadsresultat för enheten
• Finansiellt stöd och support till enhetens ledningsgrupp
• Hantera och supportera organisationen löpande vid finansiella frågor och revisioner
• Löpande hantera olika rapporteringskrav gentemot övriga koncernbolag i Sverige samt den centrala enheten i London.
Du rapporterar till koncernens Head of Business Control och kommer att ingå i den svenska koncernens Controller-grupp. Du kommer även ha en tät dialog med gruppens CFO samt stakeholders på nordisk, europeisk och global nivå.
Utbildning / Erfarenheter
Vi söker Dig som har relevant universitetsutbildning (helst med inriktning på redovisning/finansiering alternativt controlling) och har mycket goda praktiska kunskaper i och intresse för redovisning samt har relevant arbetslivserfarenhet från liknande uppgifter.
För att lyckas i rollen på bästa sätt ser vi att du tidigare arbetat med controlling i minst 3 år.
Eftersom kunden följer riktlinjer och rapporteringskrav enligt Sarbanes Oxley Act (SOX) är det en fördel om du har erfarenhet av och arbetat med detta tidigare.
Kunden uppskattar medarbetare som är utvecklingsorienterade, pålitliga, kommunikativa och strukturerade. För att lyckas med din leverans tycker du om att arbeta såväl operativt som att lyfta blicken och se helheten.
Det är viktigt att du har bra kunskaper i engelska (såväl skriftligt som muntligt) eftersom mycket kommunikation sker med det engelska moderföretaget.
Du bör även ha mycket god datorvana och avancerade kunskaper i Excel och det är en fördel om du har erfarenhet av analystjänster och verktyg som exempelvis Power BI. KUnden arbetar i Finans-/Mediasystemet Marathon, deras budget- och analysverktyg BigM samt rapporterar i koncernrapporteringssystemet BFC/Cartesis.
Vi erbjuder dig
Kunden är ett familjärt företag som är en del av en stor internationell koncern, och de arbetar för att kombinera det bästa av dessa två världar. Du erbjuds att arbeta på en stimulerande och utvecklande arbetsplats med hög trivselfaktor och kollegor som har nära till skratt.
Förutom det självklara, som bra arbetsvillkor, trevlig arbetsmiljö och spännande utmaningar så finns det ett par saker som gör det lite extra bra att jobba här:
• Stor delaktighet och möjlighet att vara med och påverka ditt dagliga arbete
• Familjär anda, korta beslutsvägar och stor närhet mellan ledning och medarbetare
• Vi tycker att balans mellan arbete, fritid och personlig utveckling är viktigt
• Kontor centralt beläget mitt i stan
I detta konsultuppdrag har kunden valt att samarbeta med Jurek. För frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef: Catharina Airiman på mejl: catharina.airiman@jurek.se
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.
Du är varmt välkommen att söka till detta uppdrag via vår hemsida www.jurek.se.
Vi ser fram emot att höra från dig redan idag!
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Om Jurek:
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52