Financial Controller för konsultuppdrag i Nyby!

Financial Controller för konsultuppdrag i Nyby!

Arbetsbeskrivning

Är du riktigt vass inom redovisning och besitter goda kunskaper inom SAP? Vi söker just nu en Financial Controller för konsultuppdrag hos vår väletablerade kund i Nyby! Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt för att pågå i 4-5 månader. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Financial Controller kommer du vara ansvarig för separat överenskomna områden av företagets financial controlling-organisation. Det huvudsakliga ansvaret innefattar lagstadgad redovisning och rapportering, övervakning av den månatliga finansiella IFRS-rapporteringen, skatteefterlevnad samt utveckling av interna kontrollpolicys och procedurer. Du kommer interagera med flertalet intressentgruppen inklusive bland annat företagets Global Business Services Center samt lokala affärsenheter och statliga myndigheter i Sverige. Rollen kan innefatta vissa resor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Säkerställa efterlevnad av lagstadgade lagar och finansiella bestämmelser
• Identifiera redovisnings- och ekonomifrågor samt föreslå snabba lösningar
• Nyckelroll för att säkerställa korrekta månads-, kvartals- och årliga bokslutssiffror samt koordinera bokslutsprocesser
• Kontrollera efterlevnad av lokala policys
• Stöd för att förbättra lokala finansiella redovisningsprocesser
• Ansvara för överenskommen skattekontroll och/eller skatterapportering till myndigheter
• Assistera i att samordna revisionsprocesser för svenska enheter
• Ansvarig för överenskomna interna kontroller

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Financial Controller söker vi dig med:
• Universitetsexamen inom finans eller motsvarande kvalifikationer
• Tidigare erfarenhet av redovisning, skatteredovisning, revision, minst 5-7 år
• Förståelse för svenska lagar och regler som påverkar ekonomisk förvaltning
• Goda kunskaper inom affärssystemet SAP
• Mycket god kommunikationsförmåga i såväl svenska som engelska

Som person är du självständig, noggrann och driven. Du trivs i en roll med stort eget ansvar med ett prestigelöst mindset. Vidare har du god social kompetens med förmåga att skapa goda relationer med olika typer av människor inom verksamheten.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2021
  • Ansök senast: 22 mars 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024