Financial Controller, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ekonom som är duktig på finansiell analys och att täcka upp administrativt inom såväl HR som inköp. Uppdraget löper på cirka ett års tid för att täcka upp för en föräldraledighet. Önskan om en start inom kort och fram till och med december 2022. Rollen har en spännande uppdelning mellan finansfunktionen och HR, där du ska supportera deras utvecklingsenhet. Dina primära ansvarsområden är projektcontrolling, månadsbokslut och rapportering i HFM. Fördelningen ligger på 60% controlling och 40% HR/Administration/Inköp. Du kommer att sitta med i deras lokala finans/HR-team med flera kontaktytor mot såväl inköp som deras controllerteam samt andra organisatoriska enheter. Kontoret ligger i Göteborg och du rapporterar till deras svenska ekonomichef.
Ansvarsområden
Förbereder periodiseringar i deras utvecklingsprojekt där du supporterar funktioner såsom sälj och administrationen
Projektrapportering – förberedande arbete med prognoser och budgeteringsarbete där du arbetar med att kvalitetssäkra processerna genom adekvat hantering
Koncernmellanhavanden såsom faktureringar och leverantörsfakturor
Inköp – kontaktperson för inköpsrelaterade frågor
SOX – delta i att kvalitetssäkring av efterlevnad utav SOX
Treasury – följa upp förfallna kundfakturor
HR/Löner –månadsvisa aktiviteter gällande lönerelaterade frågor
HR – varierande administrativa uppgifter och rapporteringsunderlag
Implementeringsarbete – delta vid nya systemimplementationer och andra ad hoc-projekt

Kvalifikationer
Kandidatexamen inom ekonomi
Ett par års erfarenhet inom redovisning/controlling
Har du arbetat i HFM, Hyperion eller SAP är detta ett plus
Du ska kunna uttrycka dig flytande på svenska och engelska, i både tal och skrift.


Personliga egenskaper
Vår kund söker en prestigelös och ödmjuk teamspelare som trivs i föränderliga miljöer. Du som söker finner det spännande med flera kontaktytor, internt som externt, ofta utav internationell karaktär. Du är duktig på att organisera upp ditt arbete men finner det motiverande med ad hoc-uppgifter som gör vardagen lite mer spännande. I arbetet driver du gärna på och det är en fördel om du gillar rapportering och controlling-relaterade uppgifter. Då du kommer att kommunicera med flera funktioner inom organisationen är det viktigt att du är en aktiv lyssnar och duktig på att uttrycka dig.
Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande varför vi önskar din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult/konsultchef Helén Nygren på helen.nygren@meritmind.se
Brightby Bemanning arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civil status, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brightby AB Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Postadress

Fredsgatan 1
Göteborg, 41107

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024