OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig, som tidigare arbetat som redovisningsekonom och som är ute efter en varierad vardag på ett nationellt bolag. Är du en teamplayer som gillar struktur och när utvecklingen går framåt? Då kan det vara dig vi söker till det här vikariatet, där möjligheten är stor till förlängning!
Om rollen:
Som Financial Controller är du ansvarig för att hantera finansiella data och bistå organisationen med ekonomiskt stöd, administration, rapportering, manuella journalposter, balansräkningar och efterföljande undersökningar, samt allmän redovisning. Du kommer att arbeta tätt med företagets controllers och säkerställer att ni arbetar i enlighet med de regler och policys som finns i bolaget.
Din profil:
För att passa in i den här rollen krävs att du har erfarenhet av att arbeta med redovisning. Bitvis är rollen hektiskt så höga krav ställs på din förmåga att hantera stressiga situationer så att det inte tummas på kvalitén. Teamet arbetar ofta tätt tillsammans, men du bör också kunna vara självständig när det behövs. Struktur är a och o så att du är en person som brinner för ordning och reda ser vi som en självklarhet.
Krav:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Tidigare erfarenhet av arbete som redovisningsekonom 3–6 år
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Vana av att arbeta i Excel
Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av SAP
• Tidigare erfarenhet av arbete med likviditet
Om arbetsplatsen:
Vår samarbetskund erbjuder lösningar som ökar produktiviteten, lönsamheten och hållbarheten för tillverknings-, gruv- och infrastrukturindustrin. De utvecklar världen genom ingenjörskonst och tillsammans lever de efter våra värderingar Kundfokus, Innovation, ”Fair Play” och Passion.
Om Framtiden AB:
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha chans till en fortsättning på kundföretaget.
Villkor:
Startdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Kontorstider
Ort: Sandviken
Urvalsprocessen sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996