OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder världen över och omkring 700 000 uthyrda konsulter på uppdrag varje dag, är The Adecco Group även en av världens största arbetsgivare. I Sverige ingår förutom Adecco även Akkodis och Badenoch + Clark. Gemensamt för koncernens samtliga varumärken är kärnvärderingarna och ledorden passion, entreprenörskap, ansvar, laganda och kundfokus.
Koncernen bildades 1996, efter fusionen av det schweiziska företaget Adia och det franska företaget Ecco. The Adecco Group är idag ett Fortune Global 500-bolag listat på SIX Swiss Exchange.
Är du på jakt efter en ny, spännande tjänst där du får möjlighet att påverka och utrymme att utvecklas? Vill du dessutom arbeta på ett större bolag i en internationell miljö där du verkligen kommer att göra skillnad? Nu söker vi en erfaren redovisningsekonom / Financial Controller till vårt Finance Team på Adecco i Solna.
Rollen kommer att innebära:
• Löpande bokföring
• Avstämningar, bl a. Intercompany
• Skatte- och momsberäkning
• Deklarationer
• Pensions & semesterskuldsavstämningar
• IT-controlling, kostnadsuppföljning och rapportering
• Sammanställning och fakturering av globala kostnader
• Myndighetsrapportering, statistik
• Utveckling av rutiner och processer
• Förberedelse månadsbokslut och rapportering till koncernen
• Vara behjälplig med andra ad-hoc redovisningsuppgifter
Du kommer att bli en del av ett tajt, skickligt och engagerat redovisningsteam där humor och glädje är en stor del av vår vardag. I tjänsten kommer du att arbeta nära vårt nyligen etablerade Shared Service Center i Sofia, Bulgarien. Placeringen är i fina lokaler i Solna Businesspark. Anställningen är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
• Högskoleutbildning/yrkesutbildning inom ekonomi eller redovisning
• God kunskap inom redovisning inklusive månadsbokslut, moms, skatt, och arbetsgivaravgifter
• Arbetat med K3 och US Gaap
• Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• Goda kunskaper inom Excel
• Erfarenhet av Agresso och Microsoft Dynamics 365 är meriterande
Vi söker dig som är självgående, driven och tar ansvar för dina uppgifter. Du har också lätt för att samarbeta med andra på ett lyhört och prestigelöst sätt. Vi värdesätter att du är trygg och kunnig i din yrkesroll, kan prioritera och ta egna initiativ. Du arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt med att sätta upp mål och hålla tidsramar och du tycker om att utveckla processer och metoder.
Vidare har du förmågan att se förbättringspotential och själv komma med lösningar. Du gillar att bygga relationer och har lätt att kommunicera med alla på olika nivåer i vår organisation. Du motiveras av arbetsuppgifter där du får använda din analytiska förmåga och du stimuleras av att vara delaktig i utvecklings- och förändringsarbete i en större organisation där din åsikt och dina initiativ värdesätts och gör skillnad.
Vi erbjuder:
Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete i en miljö där du får mycket frihet och stora möjligheter att få vara med och utveckla vår framtid tillsammans med vårt nya Shared Service Center.
En av våra kärnvärderingar är passion, vilket du kommer att möta och uppleva i vårt dagliga arbete. Vi uppmuntrar och möjliggör personlig och professionell utveckling för alla våra medarbetare och tillhandahåller de verktyg och den motivation och inspiration du behöver för att uppnå det du vill ha ut av din karriär i ett globalt Fortune 500-företag.
Din anställning omfattas bl.a. av förmåner såsom friskvårdsbidrag, 30 dgr semester och träning på arbetstid.
Ansökan
Då vi samarbetar med Badenoch + Clark i denna rekrytering är du välkommen att kontakta Senior Consultants Matilda Rodey, matilda.rodey@badenochandclark.se, eller Claudia Ullreich Engmér, claudia.engmer@badenochandclark.se, om du har frågor om tjänsten.
Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se. Vänligen observera att vi inte accepterar ansökningar via e-post. Under processens gång tillämpas arbetspsykologiska tester, digitala videointervjuer och bakgrundskontroller. Om du är aktuell för någon av dessa informerar vi dig givetvis på förhand innan de initieras.
Sista dag för ansökan är 31 oktober 2022, men ansök gärna så snart som möjligt då vi behandlar inkomna ansökningar fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Staffan Heidenberg
Senior Executive Consultant Christopher Thorstrand