Financial Controller till Bavaria

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vill du arbeta självständigt med redovisning i ett expansivt företag med framåtanda? Bavaria söker en Financial Controller som vill arbeta i en bred och spännande tjänst.

I rollen som Financial Controller har du redovisningsansvaret för ett av de större dotterbolagen och sköter självständigt redovisning samt avstämningar. Vidare kommer du få vara delaktig i och ansvara för att driva förändringsprojekt inom organisationen. Som Financial Controller rapporterar du till Bavarias redovisningschef och ingår i ett ekonomiteam på fem personer.

Om företaget

Bavaria grundades i Norge 1996 och det första året såldes 126 bilar. 2015 sålde koncernen ca 15 000 bilar. I Norge är Bavaria en av de ledande återförsäljarna av BMW och MINI, och har även Porsche som varumärke. Omsättningen i koncernen uppgår till drygt 5 mdr NOK.

2010 etablerade Bavaria verksamhet på den svenska marknaden genom förvärv av BMW- och MINI anläggningar. Idag har Bavaria anläggningar i Danderyd, Solna, Tyresö, Uppsala och Vällingby. Som ett led i koncernens strategi förvärvade Bavaria under våren BMW- och MINI återförsäljaren i Uppsala. Sedan 2014 är Bavaria i Sverige även återförsäljare av varumärket KIA med anläggning i Täby. För vidare expansion med märket öppnas under hösten ytterligare en anläggning i Malmö. Omsättningen i Sverige uppgår till ca 2,5 mdr SEK och har drygt 200 medarbetare.


Arbetsuppgifter

• Redovisningsansvarig för ett av de större dotterbolagen
• Självständigt driva arbetet med redovisning, avstämningar och rapportering
• Aktivt delta i samt driva interna förändringsprojekt
• Superuser för affärssystem
• Månads- och årsbokslutsarbete
• Likviditetsplanering
• Upprätthållande av korrekta kontoplaner och kostnadsställen
• Extern kommunikation med myndigheter, kunder och leverantörer
• Myndighets- och skatterapportering

Kvalifikationer

Du som söker har ett par års arbetslivserfarenhet från redovisningsarbete. Vidare har du högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi. Meriterande med erfarenhet från ett större företag och affärssystem. Du har dessutom mångårig erfarenhet av Officepaketet och då främst Excel. Har du tidigare varit superuser i affärssystem är det för tjänsten meriterande.

Som person är du strukturerad och analytisk med en god numerisk förmåga. Viktigt för rollen är att du är självgående, driven och ansvarstagande i ditt sätt att arbeta. Vidare ser vi att du trivs i en föränderlig och social miljö, samt är kommunikativ lagd.


Övrigt

I denna rekrytering samarbetar Bavaria med KFX HR-partner. Vid eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Hanna Benjaminson, 08-663 99 00, hanna.benjaminson@kfx.se. Vi kommer att gå igenom ansökningar löpande, skicka därför in din ansökan snarast möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 9 maj 2016

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024

Redovisningsekonom med internationell inriktning

Redovisningsekonom med internationell inriktning

26 november 2024