OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till stort internationellt bolag i söderort söker vi nu en Financial controller till ett konsultuppdrag med start i början på januari och som sträcker sig till juli 2023. Uppdraget är på heltid och din tid kommer du fördela på huvudkontoret i Tumba, produktionssiten i Jordbro och om du önskar även hemifrån.
I den här rollen kommer du att ingå i ett team om ca 7-8 controllers och du kommer att arbeta med de finansiella processerna så som redovisning, analys och rapportering.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Analys och uppföljning av produktionsresultat, projektorder, inventering och investeringar
- Månadsbokslut och rapportering
- Projektuppföljning
- Prognosrapportering
- Agera rådgivare i ekonomiska frågor för chefer och projektledare
- Fabrikskostnad och timprisberäkning
- Presentation av månadsresultat för organisationens ledningsgrupp
För att passa i rollen tror vi att du har en akademisk examen inom redovisning samt flera års praktisk erfarenhet av redovisning, analys och rapportering. Gärna inom producerande bolag. Då du kommer att hantera stora mängder data och arbeta med analys är det ett krav att du har utmärkta kunskaper inom Excel. Koncernspråket är engelska varför du förväntas både tala och skriva på flytande engelska.
Som person söker vi dig som uppskattar att arbeta på ett internationellt bolag i en framåtriktad miljö. Då du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt tror vi att du har en öppen och social personlighet som uppskattar att skapa kontakt och bygga relationer. Därtill är du såklart även strukturerad, analytiskt och noggrann i ditt arbetssätt.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist på 076 647 16 56 eller Marcus Cohen på 076 647 16 82. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-01-15.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88