Financial Controller till CBRE

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett internationellt företag i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Är du strukturerad, kommunikativ och trivs i en roll där du är spindeln i nätet? Då är du rätt person för tjänsten som Financial Controller! Sök redan idag då urvalet sker löpande.
Nu söker CBRE en Financial Controller där din huvudsakliga uppgift blir att följa upp våra kundkontrakt för tre kunder och säkerställa att villkoren efterföljs, med stort fokus på de finansiella aspekterna. På aktuella konton tillhandahåller CBRE fastighetsanknutna servicetjänster såsom reparationer, drift & underhåll av byggnader och installationer, säkerhet, städning, etc.
Du arbetar med löpande uppföljning och säkerställer att den lagda budgeten hålls. Du samlar in, analyserar och följer upp data som ligger till grund för beslut som leder till att finansiella mål uppfylls. I rollen ingår att medverka vid förhandlingar och avtalsmöten med kund samt vid avstämningsmöten med leverantörer. Som Financial Controller rapporterar du till Area General Manager och jobbar nära Finance och Operations avdelningar. Arbetet sker för det mesta självständigt men en del moment kräver god samarbetsförmåga.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ta fram underlag, sätta ihop interna och externa månads- och kvartalsrapporter samt presentera dessa till kund och interna intressenter, till exempel Profit& Loss rapporter, kontraktsuppföljning och kvartalsrapporter
Utveckla och forma modeller för uppföljning och rapportering för att förbättra standarder för den finansiella hanteringen
Hantera månads-, kvartals- och årsbokslut samt forecast och budgetarbete
Medverka och planera avstämningsmöten med leverantörer samt säkerställa god kommunikation med dessa
Identifiera och synliggöra framtida finansiella affärsrisker och -möjligheter
Agera beslutsstöd och support i diverse affärsmässiga och finansiella frågor
Stödja övriga konton/ Finacial Controllers med ovannämnda arbetsuppgifter
Ta kontakt med andra grupper som sitter i andra länder i.e Shared Service Center i Poland eller Operations i landet.

Vi söker dig som:
Är utbildad ekonom eller motsvarande och har minst 3 års erfarenhet av ovanstående uppgifter
Har erfarenhet av att bygga starka relationer, både internt och externt, och agera professionellt i alla lägen
Har mycket goda kunskaper i Excel och har arbetat i ekonomi- och affärssystem
Har erfarenhet av redovisning och rapportering
Har erfarenhet/kännedom om fastighetsförvaltning är ett plus, men inget krav
Är ordningsam, strukturerad och analytisk
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Kan arbeta självständigt men också i team
Kan prioritera arbetsuppgifter och hantera ett högre tempo under vissa perioder
Är prestigelös, öppen och villig att hjälpa till där det behövs

För att lyckas i rollen är du proaktiv och lösningsorienterad. Du är prestigelös, har en positiv inställning och trivs med att arbeta i en organisation där du har många kontaktytor, varför ditt sätt att knyta kontakter är viktigt. Vi värdesätter att du har ett stort kundfokus, är ansvarstagande och pålitlig. Du stimuleras av en miljö som utmärks av stort engagemang och där förmågan att hantera snabba förändringar, kommunicera samt skapa goda relationer är av stor betydelse.
Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Vi är stolta över att LinkedIn 2017 utsåg CBRE till ett av världens 20 bolag där talanger helst vill arbeta och att Forbes 2018 valde ut CBRE till en av de bästa arbetsgivarna för kvinnor. Tjänsten är på heltid och tillsvidare med placering i Göteborg. Resor inom Sverige kan förekomma.
Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 2021-08-01.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Fredric Andersson, Area General Manager, 072-228 50 66
CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 100 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte 2020 23,8 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom facilities management, projekt och rådgivning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CBRE
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2021
  • Ansök senast: 1 augusti 2021

Postadress

Rådstugatan 11
LULEÅ, 97238

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024