OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redovisningsekonom och vill ta steget vidare mot controlling? Vill du jobba för ett familjärt bolag som lägger stor vikt vid alla människors lika värde och värnar om gemenskap och bra sammanhållning? Då är detta rätta utmaning för dig!
Om tjänsten
Som financial controller på detta bolag kommer du ingå i ett team på 5 personer som alla har olika ansvarsområden. I denna roll kommer du att delta i månads- och årsbokslut, jobba med löpande redovisning och göra avstämningar. Det ingår även att vid behov stötta upp på kund- och leverantörsreskontra samt lagerredovisning. Du är högst delaktig i ekonomisk planering och budgetarbete. Du deltar i uppföljning av likviditet, budget och prognoser. Du deltar i analys- och utredningsarbete för att säkerställa korrekt ekonomiskt resultat. Vidare rapporterar du månadsvis i Cognos enligt IFRS-standarder. I rollen ingår även att supporta bolagets övriga avdelningar ur ett ekonomiskt perspektiv.
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid rätt person till denna roll, men du behöver även ha en god förståelse för redovisning och ha ett stort intresse för controlling. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning samt arbetat några år med redovisning och gärna controlling. Det är viktigt att du är van att jobba mot deadlines. Som person är du prestigelös, noggrann och nyfiken. Vidare är du självgående och ansvarstagande och stimuleras av att driva ditt eget arbete. Du har en analytisk förmåga och är duktig på att se helheten.
Övrigt
Tjänsten är på heltid och start är tänkt omgående men senast i slutet på april, uppdraget förväntas löpa till och med september och för rätt person finns därefter goda möjligheter till fortsatt ansällning hos vår kund.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88