OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad Financial Controller som skulle vilja arbeta i en internationell miljö med trevliga kollegor? Har du erfarenhet ifrån att arbeta med nordiska bolag och är du dessutom en stjärna på Excel - då vill vi gärna träffa dig för detta hyrköp till vår kund i Solna!
Vår kund, som har ett välkänt varumärke, är inne i en stark tillväxtfas och har många spännande projekt som väntar under året. Det är mycket som händer på bolaget och de behöver således förstärkning till sin Finance-avdelning.
SJR har fått förmånen att hjälpa detta fina bolag att hitta dig härliga, flexibla och drivna Financial Controller till ett sex månader långt konsultuppdrag som sedan förhoppningsvis övergår i en fast anställning.
Arbetsuppgifter:
Som Financial Controller hos vår kund kommer du att arbeta mycket med allt från kostnadsredovisning till lagerredovisning och intäktsredovisning. Då bolaget har vuxit snabbt är det många processer som inte hunnit bli skrivna i sten, det är därför värdefullt om du drivs av att ta fram, bygga upp och implementera nya arbetssätt och rutiner. Det kommer också att ingå löneadministration i denna roll.
Nedan är vad som ingår i denna spännande roll som Financial Controller.
- Avstämningar och rapportering internationellt
- Ansvara för att redovisningsverksamheten följer koncernens rutiner och skattekrav
- Ansvara för kostnadskontroll
- Ansvara för många kontaktytor, internt och externt
- Analys
- Löneadministration
Vem är du?
För att trivas i rollen som Financial Controller hos vår kund har du inget emot en levande organisation. Om du har tidigare erfarenhet från ett internationellt bolag där du ansvarat för nordiska bolag kommer det att väga mycket tungt.
Vidare tror vi att du har ett stort intresse för såväl redovisningsfrågor och excelmodeller som ligger till grund för både analys av redovisningen och prognosarbete. Då rollen innebär många kontaktytor internt är det viktigt att du är lyhörd och lätt kan förmedla analyser och ekonomisk information på ett enkelt och förståeligt sätt.
Du bör också vara lösningsorienterad, engagerad och drivas och motiveras av att arbeta i en snabbrörlig miljö. Andra personliga egenskaper som vi värdesätter är din sociala sida samt din humor. Lättsamhet och kreativa idéer är också något som uppskattas! Vi tror att du har minst fem års arbetslivserfarenhet av liknande roll och att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Vi ser gärna att du är mycket duktig på Excel och att du arbetat i Visma tidigare.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Lite mer information
Uppdraget är ett konsultuppdrag på sex månader med anställning hos SJR men med goda möjligheter till överrekrytering till kund. Uppdraget startar omgående. Urvals- och intervjuarbetet kommer att ske löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Emma Hultberg, på telefonnummer: 076 647 16 41. Jag ser fram emot din ansökan - varmt välkommen!
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Titel: Financial Controller
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88