Financial controller till Gustavsberg

Financial controller till Gustavsberg

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad Financial Controller som motiveras av att arbeta i en redovisningsorienterad roll på ett välkänt bolag söder om stan. Vår kund är en trivsam arbetsplats med genuina kollegor!

Vår kund, som har ett välkänt varumärke, är inne i en spännande utvecklingsfas där du kan komma att få en nyckelroll inom teamet.

SJR har fått förmånen att hjälpa detta bolag att hitta dig som är stark inom redovisning och vill ta nästa steg mot financial control och analys. Du kommer framförallt att arbeta med bolagets nordiska systerföretag där fokus kommer att ligga på overheadkostnader (cost controlling).

Detta är initialt ett konsultuppdrag på sex månader och passar dig som är egenkonsult fint. Men det kan också vara en spännande chans för dig som vill ha en mer långsiktig anställning - att börja som konsult och sedan övergå till fast anställd.

Arbetsuppgifter:

Som Financial Controller hos vår kund kommer du främst att arbeta med redovisning, månadsbokslut, uppföljning, prognos och budget. Du kommer att ha hand om hela den legala rapporteringen. Arbetet handlar också om att ta fram, bygga upp och implementera nya arbetssätt och rutiner.

Nedan är vad som ingår i denna spännande roll som Financial Controller.

- Redovisning och prognoser

- Avstämningar och rapportering

- Ansvarig för balansavstämningar, attesträtter, investeringar och investeringar

- Adhoc-frågor kopplat till redovisning

- Ansvara för många kontaktytor, internt och externt

- Ansvarig kontaktperson för extern/intern revision, årsredovisning och skattefrågor i nära samarbete med Shared Service center, EY och Grant Thornton.

Vem är du?

För att trivas i rollen som Financial Controller hos vår kund har du inget emot en levande organisation där det händer mycket.

Vidare tror vi att du har ett stort intresse för såväl redovisningsfrågor och excelmodeller som ligger till grund för både analys av redovisningen och prognosarbete. Då rollen innebär många kontaktytor internt och externt är det viktigt att du är lyhörd och lätt kan förmedla analyser och ekonomisk information på ett enkelt och förståeligt sätt.

Du bör också vara lösningsorienterad och engagerad. Andra personliga egenskaper som vi värdesätter är din sociala sida samt din humor. Lättsamhet och kreativa idéer är också något som uppskattas! Det är meriterande med erfarenhet av SAP.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Lite mer information

Uppdraget är ett konsultuppdrag på sex månader med anställning hos SJR men med goda möjligheter till överrekrytering till kund. Det går också bra för dig som är egenkonsult att fakturera via ditt egna bolag. Uppdraget startar omgående. Urvals- och intervjuarbetet kommer att ske löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Emma Hultberg, på telefonnummer: 076 647 16 41. Jag ser fram emot din ansökan - varmt välkommen!

Om SJR

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024