Financial Controller till långsiktig tjänst

Financial Controller till långsiktig tjänst

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att vara del av en enengagerad ekonomiavdelning och tillhöra en verksamhet som det går bra för? Har du en utbildning inom ekonomi och erfarenhet av att arbeta med redovisning? Då är du välkommen att söka rollen som Financial Controller hos vår kund.

Om tjänsten
Som Financial Controller hos vår kund får du en viktig roll i organisationen. Du kommer att ingå i en grupp om sex personer och rapportera till CFO. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta löpande redovisning, upprättande av period- och årsbokslut samt skatt-, moms- och inkomstdeklarationer. Tillsammans med en kollega ansvarar du för redovisningen på koncernnivå, detta arbete utförs i Excel.

Vidare kommer du att arbeta med budgetuppföljning och prognos samt att ta fram ekonomiska rapporter i (främst) Excel. Du bidrar till att upprätta bolagets rutiner och policys för kredit- och valutahantering, redovisningsrutiner samt attestordning. I tjänsten ingår även likviditetsplanering och löpande cash managementfrågor. Du samordnar löpande och årlig revison med koncernens revisorer och arbetar för ständiga rationaliseringar och förbättringar enligt företagets behov och önskemål. I den här rollen ligger också att vara systemförvaltare för redovisningsmodulen och tillhörande försystem i affärssystemet- Jeeves.

Du som söker
Vi ser gärna att du är Civilekonom eller har en liknande, eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning och gärna koncernredovisning. Du känner dig förtrogen med svensk skattelagstiftning och redovisningsregler och har goda kunskaper i Excel.

Detta är en roll med många kontaktytor vilket ställer krav på god förmåga att samarbeta och kommunicera. Du är analytiskt lagd och som person gillar du att få saker gjorda och kan arbeta självständigt med rätt prioriteringar. Vidare har du bra sinne för struktur och ordning och reda.

Flytande svenska och goda kunskaper i engelska är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om uppdraget
Detta är ett konsultuppdrag på sex månader initialt men om allt går bra vill vår kund gärna anställa dig. Du kommer att vara placerad på Hisingen och arbete på distans 1-2 dagar/vecka är en möjlighet.

Vi söker dig som kan påbörja din nya tjänst senast i januari.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 070-471 59 25. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2021
  • Ansök senast: 23 november 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024