OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba som Financial Controller i ett läkemedelsbolag och vara med på en spännande tillväxtresa? Idag jobbar du kanske med redovisning men känner att du vill utvecklas och jobba i en bredare roll där även finansiella analyser blir en stor del. Då kan detta vara tjänsten för dig!
Om uppdragsgivaren
Medical Valley Invest AB, med varunamnet Xiromed (en del av Insud Group) är en spelare inom Generic Pharma i Norrra Europa (Sverige, Danmark, Norge, Island, Finland, UK, Holland, Polen och Tyskland). Med växande omsättning (537 MSEK 2020) har vi en ambition att alltid förenkla och förbättra tillgången till medicin av hög kvalitet.
Beskrivning av tjänsten
I denna roll kommer du att jobba som Financial Controller och vara högra hand till CFO, vilket innebär att din vardag kommer att vara varierad med många olika arbetsuppgifter så som analyser, utveckling och förbättringsarbete avseende ekonomifunktionen. En del av rollen är att som redovisningsansvarig jobba med bokslut och rapportering där du blir en viktig kravställare till delar som idag är outsourcade. Den andra delen av rollen är mer fokuserad på analyser, skapa struktur och jobba med olika förbättringsprojekt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Månads- och årsbokslut
Årsredovisning
Likviditetsrapporter
Säkerställa och kvalitetssäkra redovisningen
Budgetarbete i samarbete med CFO
Financiella analyser
Utveckla nya verktyg och metoder i samarbete med kollegor i Madrid och CFO
Du erbjuds en bred roll med möjlighet till utveckling i en internationell organisation där du kommer ha mycket kontakter såväl internt som externt. Organisationen karaktäriseras av mångfald och ett trevligt klimat där du får närhet till såväl huvudkontor som övriga avdelningar inom företaget.
Vem är du?
Vi tror att du har en akademisk examen inom ekonomi och därefter några års erfarenhet av liknande roller gärna med revisionsbakgrund. Du har en bra grund inom redovisning där du är van att göra självständiga bokslut samt upprätta årsredovisning och skattedeklaration. Men du har även viljan att axla en bredare roll med ansvar för analyser och uppföljningar av både intäkter och kostnader.
Då du kommer att ha mycket kontakter såväl internt i organisationen som mot externa parter är det viktigt att du har lätt för att kommunicera och bygga relationer. Det är en roll där du kommer att jobba brett och med vidareutveckling av ekonomiprocesser och vi värdesätter därför din vilja att utvecklas tillsammans med din nyfikenhet att ta dig an nya uppgifter och se detta som en spännande utmaning.
Vi ser gärna att du har ett stort systemintresse där det är meriterande med SAP erfarenhet. Då det är en internationell koncern med huvudkontor i Spanien krävs goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.
Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Medical Valley Invest AB med Invici.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Patrik Lilja, telefon 0709-81 00 48, patrik.lilja@invici.se eller Jeanette Wahrenberg telefon 0707-76 50 91, jeanette.wahrenberg@invici.se. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 3 oktober. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV och ansökningsbrev. Följ anvisad länk.
Som en del i Invicis rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.
Om Invici
På Invici är vi experter inom ekonomiområdet. Vår vision med Invici är ett konsult- och rekryteringsbolag för ekonomer där du som kund eller kandidat känner att vi förstår dina behov. Vi har suttit på liknande positioner som din och har därefter arbetat i rekryteringsbranschen under flera år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kempe
070-729 24 30
Anders Zetterlund
Katarina Rydell
073-058 22 22