OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Financial Controller med mycket goda kunskaper inom statlig ekonomisk styrning och med fokus på ekonomimodell och uppsättning av internredovisning till funktionen finansiering och redovisning hos vår kund i Stockholm. Inför kommande förändrade behov kommer nya lösningar att behövs tas fram eller befintliga att genomlysas och vid behov förändras. Du kommer att utifrån nuläge ta fram förslag på förändringar oaktat nya krav och även driva arbete för att hitta olika möjliga lösningar utifrån nya kravställningar från verksamheten. Kunden efterfrågar en konsult som kan driva arbetet med en proaktiv inställning för att bereda olika vägar till lösning inför förändrade behov. Arbetet kräver en bred och i vissa delar djup förståelse för olika verksamhetsbehov. Vår kund arbetar agilt i utveckling och förvaltning som ställer krav på ekonomimodellen samtidigt som den större delen av organisationen arbetar i linjeverksamhet med andra typer av krav. Kunden har även betydande delar av verksamheten som finansieras av andra anslag, intäkter genom samverkan, avgifter och bidrag. Vi söker dig med följande kompetens och erfarenheter: · Goda färdigheter inom internredovisning · Erfarenhet från större offentliga organisationer · Erfarenhet av olika ekonomimodeller och modeller för internredovisning · Kunskap om regelverk som styr statliga myndigheter · Erfarenhet av arbete i UBW, Raindance eller andra liknande ekonomisystem
Vi tror också att du har förmågan att fungera som sammankallande och att engagerat hålla i en utvecklingsagenda för området i samverkan med den egna personalen och övriga organisationen.
Stor vikt läggs på personliga egenskaper
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting