Financial Controller till Siemens i Finspång

Financial Controller till Siemens i Finspång

Arbetsbeskrivning

Beskriver du dig själv som en ambitiös lagspelare och som vill ta nästa steg i karriären? Läs mer om tjänsten nedan!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter blir att driva digitalisering i att utveckla nya rapporter och verktyg för att analysera och kontrollera hela projektportföljen men också ner till enskilda projektnivåer eller element med hjälp av digitala verktyg som Project Dash, Tableau, Qlik och Alteryx.

Du kommer att arbeta nära med PM-ledningen, men också Business Controlling och Central Accounting inom IGT och dessutom är du till stor del ansvarig för att skapa och uppdatera månads- och kvartalsrapporter om verksamheten till ledningen.
Givetvis kommer att vara djupt involverad i budget- och prognosarbete avseende projekt, särskilt när det gäller Cash In, men också delvis i Cash Out samt att följa upp fakturor på kontofordringar och förskott och behålla nödvändiga åtgärder för att säkerställa korrekt kassaflöde.



Din profil
Vi ser att du har en kandidatexamen eller magisterexamen i företagsekonomi samt att du har erfarenhet av att arbeta i en projektverksamhet inom industrin eller infrastruktur. Du får gärna besitta kunskap inom redovisning enligt IFRS, lokala konton samt globala konsolideringsredovisningar.

Som person är du en ansvarsfull, driven och ambitiös lagspelare som gillar att arbeta i högt arbetstempo under perioder då arbetet kräver det. Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor i Sverige, USA, Tyskland, Storbritannien, men också med andra kollegor runt om i världen och därför är det viktigt att du kan kommunicera på engelska, både muntligt och skriftligt.

För att trivas i rollen bör du gilla att arbeta med uppföljning , analysering och rapportering det samt initiera nödvändiga åtgärder. För detta krävs mycket god erfarenhet av att arbeta i MS Excel samt att kunskap i Tableau, Qlik och Alteryx är till stor hjälp.
Kunskap i SAP Atlas System är meriterande men inget krav.

Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Jennilie Ekström, jennilie.ekstrom@skill.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2021
  • Ansök senast: 16 juni 2021

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024