OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR tillsätter nu en Financial Controller till vår kund med kontor i Frihamnen.
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start 3/1 och som pågår i 12 månader.
Vi söker efter en Financial Controller som ska ansvara för vår kunds fastighetssegmentet. Arbetet innefattar löpande intäkts - och kostnadskontroll, månadsanalyser, nyckeltal samt budget och prognosarbete. Utöver detta ingår viss bokföring samt rapportering i tertial- och årsbokslut.
Arbetsuppgifter i sammandrag:
Intäkts- och kostnadskontroll. Uppföljning utfall mot budget. Rättningar genom bokföringsorder.
Resultatuppföljningar och presentationer månadsvis
Rapportering av vissa noter i årsredovisningen
Ansvar för budget och prognos
Utveckla/automatisera uppföljningsmodeller
Ekonomiska beräkningar och analyser till mån-, tertial-, årsbokslut
Nyckeltal - exmpelvis vakansgrad och andra relevanta nyckeltal
Underlag till revisioner
Vem är du?
För detta uppdrag söker vi dig med relevant utbildning inom ekonomiområdet och dig med minst 3 års erfarenhet som controller. Vi söker också dig som är en avancerad användare av Excel. Har du erfarenhet av fastighetsbranschen så är det meriterande.
Arbetsuppgifterna är varierande, högt som lågt, där det krävs att du är en lagspelare men arbetar med ett självständigt driv. Du är kommunikativ, flexibel, lösningsorienterad och tar initiativ till förbättringar. Du är bekväm med många kontaktytor både inom och utom organisationen.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-23.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88